Mini

Първи тест драйв на Mini John Cooper

2015.05.25

Третата генерация Mini хечбек е най-мощната досега със своите 231 к.с.

Цялото име е Mini Cooper John Cooper Works – eдин типичен Cooper.

Доста дълго име за толкова малък автомобил - въпреки факта, че това е най-мощния автомобил под марка Mini пускан на пазара.

Колко е мощен?

Двигателят е от новата 2-литрова серия на BMW, като този в настоящия модел Cooper S. Предишните Mini никога не са преминавали границата от 1.6, така че имаме добър старт. JCW има специално турбо и бутала, по-голям интеркуулер и по-добро водно охлаждане. Изпускателната система е по-дебела и по-малко ограничаваща в голяма част от дължината си. Така, че 231 к.с за кола тежаща само 1205 кг. не са постигнати само в резултат на работа по чипа.

Какво означават числата?

Двигателят е страхотен. Първото и последно впечатление идват от шумът на двигателя, силен звук доставящ голяма наслада при ускорение и изчезващ при вдигане на крака от педала. Нe се притеснявайте, че ще изостанете, но червената ограничителна линия е разочароващо ниска – на 6500rpm. Затова имате нужда от шума от изпускателната система - за да могат ушите ви да усетят оборотите. Въпреки това, вероятно ще превключвате скоростите рано, заради този щедър въртящ момент в средата на скалата.

Още числа

Ускорението от 0 до 100км е само 6.3 секунди, според компанията. С шест-скоростното авто, предавките се сменят по-бързо, а плюс лаунч контрол, постижението може да се подобри до впечатляващите 6,1 секунди. Автоматикът снижава и CO2 емисията с 22g/kg, от 155 при базовия модел до 133. Икономията на гориво е 42.2mpg за ръчната скоростна кутия и 49.6 за автоматика.

Как спира?

Колата е оборудвана с чисто нови спирачки със специални вентилационни канали в предната част. Усещането е уникално – спирачките са стабилни, прогресивни и устойчиви дори на писта.

Нещо за шасито

Не е много по-различно от Cooper S, с изключение на спирачките. Амортисьорите и окачването са взаимствани от спортната модификация на Cooper S. А това значи твърдо. Особено ако се решите на ъпдгейд на джантите от 17 до 18 инча. Ако го направите, по-добре изберете допълнителната опция адаптивен амортисьор, който струва 240 паунда отгоре.

Тези амортисьори поставени на изцяло спортен модел биха довели до нестабилност, но при нормално меко каране, те обират неравностите и ви позволяват да се чувствате уверени на пътя. Наистина, спортният режим е за абсолютно равни писти. Както и да е, за нормален автомобил Mini е доста пъргав.

Въпреки мощния двигател, Mini намира добро сцепление без да има нужда да достига прекалено висок въртящ момент. DSC системата позволява леко приплъзване преди да се намеси,  затова този автомобил прилича на Fiesta ST със своята склонност да приплъзва задницата навън. Но през цялото време вие ще сте наясно с това, което се случва на пътя.

Как да разпознаем JCW?

Предната и задна броня са изцяло нови. Предната броня има големи отвори, които не оставят място за фарове за мъгла, които се компенсират чрез стандартни LED фарове и габарити. Задната броня изглежда като дифузиор около ауспуха разположен в центъра, въпреки че няма данни да е проектирана точно с тази цел. Капаците и спойлера на тавана са поръчкови. Интериорът се отличава с интересен велурен ефект и доста червени елементи.

Колко струва?

Започва от £23,050 или 63,000лв. Това е сериозна сума за толкова малък автомобил, но вземайки в предвид представянето му и насладата от това инженерно произведение на пътя, то цената може да се сметне за разумна. Включени са и доста благинки - двустепенна навигация, втори дисплей и други.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.