Renault

Защо няма по-добър хеч от FWD Megane RS 275 Trophy R

2015.06.29

Предложението на Renault изисква време за да се влюбите в него, но щом това се случи ще разберете, че няма по-добър хечбек на пазара.

Ще бъдем доста смели в това си твърдение: Renaultsport Megane 275 Trophy R е може би най-добрия и интересен хечбек, който може да се закупи в момента. Миналата година се докоснахме до обикновената версия /без R/ и открихме, че и тя е доста добра, но и липсваше едно нещо –по-агресивна визия.

Решението не беше много ясно. Да, возията на Megane беше доста груба, но откъм представяне и мощност автомобилът беше на нужното ниво. По време на теста, колата успяваше буквално да диша във врата на Subaru и беше единствено въпрос на „здрави топки“, кой пилот ще влезе по-добре в завоите.

Възможността за тест на много по-агресивния Trophy R не е за изпускане. Той получава същия 2-литров турбодвигател, като своя по-малко разумен събрат, и мощност от 271 к.с. Мощността се разпределя през същия диференциал с ограничено приплъзване. Този модел запазва и изпускателна система Akrapovic, която предизвиква доста шум. Отвътре интериорът е доста семпъл, ако изключим Alcantara волана.

Седалките са Recaro Pole Position – те осигуряват нужния комфорт на шофьора. Коланът е пет точков - осигурява нужната защита и гарантира, че няма да се разлетите в купето ако нещо се обърка. Ако не сте си сложили колана ще чуете предупредителен сигнал,  но странно той изчезва за няколко минути, ако го игнорирате. Отзад няма нищо интересно … задните седалки са махнати за да се спести място и тегло.

И ако в екстериорът на стандартното Trophy липсва достатъчно атрактивност в сравнение с WRX STI, то Trophy R поправя всякакви грешки. Този модел заслепява с ярка бяла боя, червени 19-инчови джанти Speedline Turini и крещящи стикери (които изглеждат малко евтини разгледани от близо, но се вписват добре в общата визия). Този Megane е автомобил, който определено прави впечатление.

Двигателят е запален, а Megane се представя учудващо добре. Натискаме RS бутона под волана и двигателят се събужда съвсем. Педалът на газта става по рязък, а мощта се предава към предните колела. Изпускателната система е напълно на място в този автомобил. Начинът, по-който колата доставя енергията до колелата е феноменален.

Веднага след натискане на педала колата оживява. Мощността може да остави доста каучук по асфалта, но след време ще се научите да играете с педала на газта в завоите и да постигате нужното темпо без прекалена агресия. Всичко това се благоприятства и от специалните гуми Michelin Pilot Sport Cup 2. Има сведения, че те не се представят много добре на мокро, но на сухо са наистина феноменални.

Тази кола не се справя толкова добре с въртящия момент и недозавиването, колкото например Leon Cupra 280, но възможността за лека борба с волана прави колата по-забавна за каране. Вие сте почти винаги залепени за седалката и усещате скоростта с цялото си тяло – така винаги знаете, колко щуро и бързо карате, дори без да гледате километража.

Какво да кажем за шасито? Ако Trophy е труден за каране, то R трябва да е направо трагедия? ГРЕШНО! Това R получава регулируеми амортисьори Ohlins Road&Track, които напълно преобразяват представянето на пътя. Въпреки голямата трансформация, колата е по-комфортна като возене. През завоите се усеща твърда, но тези амортисьори поглъщат всичко и дават нужната увереност за още по-твърдо влизане следващия път.

Новините не са само добри. Махането на стандартните задни седалки води до значително повишение на нивото на шума. Ако това не е ежедневната ви кола, едва ли ще усетите проблеми, но ако прекарвате вътре много часове на ден може дори да усетите проблеми със слуха. Добрите новини са, че може да получите тези Ohlins амортисьори и в стандартното Trophy. Отметнете тази опция и Trophy ще се превърне в още по-добра всекидневна кола.

За хардкор феновете, насладата носеща се от Trophy R не може да бъде по-голяма. Civic Type R може и да поставя рекордни обиколки на Нюрбургринг, но едва ли собствениците на Хонда се забавляват толкова, колкото тези на Рено. Ако търсите автомобил, опитайте се да дадете шанс на предното задвижване и може да бъдете приятно изненадани.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.