Поглед към бъдещото на състезателните игри и хардуера за тях

2015.08.31

Компютърните игри с коли се приближават все повече до много реални симулации, но има и две неща, които все още ги задържат: високите разходи и развитието на технологията.

Предсказването на бъдещето на гейминг хардуера не е лесна задача и ние не претендираме, че притежаваме нужните задълбочени знания. За да разберем потенциала на  хардуер аксесоарите в бъдеще време първо трябва да погледнем обратно към миналото. Кои бяха първите игрови конзоли на които сме играли и какви аксесоари използвахме?

Без значение дали говорим за Atari, PlayStation или SNES, целта на всички тях беше една и съща: потопяването в един друг свят. Вместо чувството на бавно местене на фигури в игра на шах, получихме напълно различно изживяване, каращо ни да се чувстваме сякаш сме главен герой в самата игра.

Когато играехме първите игри като малки ги приемахме с голямо вълнение и задоволство. Бяхме толкова обсебени от тях, че често реагирахме с гримаси, движения на тялото или просто подвиквания. Игрите успяха да оправдаят главната си цел, а именно да отведат играещия в една паралелна вселена.

Разработчиците се ориентираха от проектиране на големи аркадни конзоли към аксесоари, които всеки би могъл да ползва в домашни условия. Това направи игрите много по-персонално изживяване, отколкото бяха в началото. Вече можем да играем в къщи, сами или с най-близките си приятели, вместо с непознати в някоя зала.

С продукти като Power Glove на Нинтендо и аксесоара за виртуална реалност на SEGA, започвахме още повече да влизаме в играта. Тези реални движения правят така, че мозъкът и тялото ни да влязат във връзка с играта – нещо което не можеше да бъде постигнато с просто натискане на бутона. Лошата новина за всички фенове на състезателните игри с коли беше, че по това време инсталирането на симулатор със седалка, волан и скоростен лост беше много скъпо и направо непосилно за повечето хора. Трябваше да почакаме до началото на 21 век за да започнем да виждаме повече подобни аксесоари като волани на пазара. Причината беше много проста – пари! Няма как да се сдобиваме с подобни неща, докато цената им не достигне едно разумно ниво.

Последната вълна на технологично развитие при домашния игрови хардуер е виртуалната реалност. В днешно време повече разработчици могат да получат достъп до инструментите за създаването на подобни джаджи като виртуални шлемове за игри и благодарение на това те стават все по-популярни. За разлика от Nintendo Power Glove, тези нови приспособления могат да се използват за много по-широк набор от игри. Не знаем за вас, но ние наистина бихме искали един нов волан да се използва за много игри, а не за едно ексклузивно заглавие.

Персоналните компютри и игрови конзоли вече имат достатъчно мощ за да се справят с графиката и с данните постъпващи от тези нови аксесоари, така че тяхното приложение е на практика безгранично. Вече сме виждали роботи, 3D рендъри и сензори за движение, холограми и други атрактивни неща, които могат да направят живота на геймъра още по вълнуващ. Следващата стъпка е постигането на по-компактни и тънки устройства и аксесоари, които да се продават на по-достъпни цени. Новите очила на Nintendo са пример за тази тенденция.

За любителите на рейсинг игрите – всички подобрения трябва да са свързани с усещането за колата. Днешните волани вече не насочват и няма никакво забавяне между действие и завиването на екрана. Добавянето на устройства за виртуална реалност ще ни позволи да погледнем извън кокпита и да се чувстваме сякаш сме наистина на пистата сред реални съперници. Можейки да персонализираме волана, педалите и скоростния лост, ние ще се доближим още повече до постигането на една реалистична надпревара с коли.

Вече знаем какво искаме да се случи с хардуера. Дайте ни реален кокпит. Всъщност повечето от нас едва ли имат нужното място в къщи за да поставят тези неща. В момента се предлагат подобни, но на цени от над 20 хиляди долара – сума за която бихте могли да си купите прилична чисто нова кола… но все пак има светлина в тунела.

Само преди няколко години подобни системи струваха двойно. За производителите по-евтините части водят до по-евтини системи. С увеличаване на производството на компоненти цената на готовите решения ще пада и ще дойде момент, в който ще видим напълно достъпни кокпити.

Любопитни сме да разберем, какви са важите желания и мечти за игровия хардуер – виртуални очила, игри холограми или нещо напълно различно? Освен това къде за вас е границата, след която бихте си позволили да закупите подобни екстравагантни аксесоари?

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.