5 страхотни американски коли, за които може би не сте чували

2015.10.10

Преди много години Интернет не беше толкова развит и информацията не беше широко достъпна - само на един клик разстояние. Феновете на автомобилите трябваше да разчитат на стари начини за информиране – най-често благодарение на любимото си авто списание. Дори и така, много често вниманието се концентрираше само върху големите риби, а ако колата не е световен хит тя можеше изобщо да не се спомене и вие да не разберете за съществуването и.

През последните 20 години се появиха много страхотни перформънс автомобили, които станаха апетитна хапка за запалените фенове. Модели с ограничен тираж и почти никакво представяне в медиите бяха обречени на анонимност. Съществуват доста такива малко популярни коли, които са страхотни и изненадващо способни, но все още почти никой не е чувал за тях. Ето някои от тези, които заслужават внимание:

1. 1999–2000 Ford Escort ZX2 S/R

До късните 90-те, Escort поостаря и трябваше да бъде заменен от много по-добрия Focus. Компанията представи Escort ZX2 пред 1998 година като двуврат спортен модел, заместник на Probe. Колата е доста адекватна и добра за купе от нисък калибър, но по-късно във времето се появи нейно специално издание наречено ZX2 S/R.

ZX2 S/R е дефакто една фабрично тунингована кола с гаранция. Оборудвана е с пружини Eibach, специално окачване и още редица подобрения. Двигателят е 2 литров Zetec със средна мощност от 143 конски сили. Целият този пакет подобрения превърнаха безнадеждно средняшкия ZX2 в една малка и способна кола на пътя.

2. 1991 Dodge Spirit R/T

За много турбо фенове, Spirit R/T беше върхът на сладоледа в ерата на щурите турбоавтомобили през 80-те. И Dodge наистина беше уникален. Моделът от 1991 година успя да съперничи на BMW M5 и да постигне ускорение до 100км/ч за под шест секунди. Под капака се намираше 2.2 литров четирицилиндров двигател с интеркулер и DOHC глава разработка на Lotus. Моделът разполага с мощност от 224 коня, задвижването е предно, а скоростната кутия е пет-степенна Getrag. Колата разполага с епичен въртящ момент, но въпреки това се справя задоволително в завоите.

Технически, Dodge построи само 191 модела Spirit R/T през 1992 година, затова е по -вероятно да попаднете на екземпляр от предходната година, когато се произведоха 1200 автомобила. R/T Turbo III двигател беше използван в ограничен брой коли, произведени в чест на Dodge Daytona, но двигателя не се слави с добра надеждност и е скъп за поддръжка.

3. 1989-1990 Pontiac Turbo Grand Prix

Докато Dodge беше безспорния лидер на Американския турбо пазар през 80-те, GM също показа интерес към напомпаните модели. Разбира се, всички вероятно познават легендарния Buick GNX и 1989 Turbo Trans Am, но Pontiac изненада с прероден модел с предно задвижване за Grand Prix. Освен това, компанията получи помощ директно от McLaren - резултатът беше 205 конски сили извлечени от 3.1 литров V6 двигател. Не е зле за 80-те!

За жалост, беше предложена единствено четиристепенна автоматична трансмисия. Останалите елементи от пакета обаче впечатляваха през 80-те – кожен салон, контрол на аудио системата от волана, CD плеър и футуристичен дисплей, който виждаме в модерните автомобили.

До 1991 година атмосферният двигател на Grand Prix получи 5 допълнителни коня и опция с ръчна трансмисия. И до ден днешен тези коли са актуални, интересни и забавни за каране. Ако страдате от носталгия по-добрите стари години, то може да потърсите нещо от 80-те и ако имате късмет ще го намерите на разумна цена.

4. 1996-1999 Oldsmobile Eighty Eight LSS

Годините на запад на Oldsmobile бяха тъжни, но те не минаха без някои вълнуващи моменти. Един такъв беше благодарение на V8-задвижения Aurora, който имаше задоволително представяне, но все пак не успя да засенчи славния Cutlass 4-4-2. Непознат за мнозина е Eighty Eight LSS – който споделя общи елементи с Buick Park Avenue и Pontiac Bonneville. Автомобилите бяха оборудвани с двигател с мощност от 240 конски сили - 3800 Series II V6. Колите бяха прекрасни и може би компанията нямаше да изчезне, ако те бяха достигнали до повече хора.

5. 2006-2007 Chevrolet Malibu Maxx SS

Петата и шестата генерация Chevy Malibu бяха доста безлични автомобили, за сметка на SS изданията от 2006-та и 2007-ма година. Много хора си спомнят седан версиите, но някак си Maxx остана в сянка и не получи внимание. Отдайте го на лошата репутация на Malibu или на странните пропорции на Maxx, а може би на доста постната рекламна стратегия на Chevrolet.

Въпреки това, Maxx SS впечатлява благодарение на своя добър 3.9-литров V6 двигател с мощност от 240 коня. Окачването е изцяло ново и независимо, а балансът между комфорт и возия е на нужното ниво. 18-инчовите гуми също помагат доста, а заради хечбек дизайна с 5 врати колата е и доста полезна.

Въпреки че това е най-новата кола в списъка, Malibu Maxx SS може да бъде открита на сравнително ниска цена. Моделът има по-добра визия спрямо стандартното Малибу от същата година и въпреки, че не е най-доброто от средата на 2000-те, SS е все още една запомняща се и функционална кола.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.