Mercedes-Benz

Mercedes 4x4² срещу Hennessey Raptor

2015.05.30

Два от най-шумните офроудъри в епична битка

Полет – кратък и смразяващ. В продължение на две секунди този три тонен камион напуска повърхността на Земята, като една изящна и смъртоносна птица, чието име носи. Той се извисява, а напомпаният V8 двигател заглъхва при отдръпване на крака от педала. За съжаление, грациозността му бързо изчезва след като стъпва обратно на земята и три тонният камион буквално разтриса цялото ви тяло. В последния момент успявам да набия спирачки за да не прегазя фотографа, а чувството след приземяването е сякаш съм разбил окачването на Hennessey VelociRaptor напълно. Мутиралият Mercedes прави същия скок, но приземяването му е далеч по-грациозно – като балерина. Raptor от своя страна, леко залита, но също продължава по-пътя си, сякаш нищо не се е случило. Изводът е, че и двете машини се представят страхотно и са доста стабилни.

Психологията зад тези товарни автомобили и големи SUV не е много сложна. Те са големи и създават усещането, че са полезни и функционални. Те са наблъскани с тестостерон, мощни са, и създават чувство на безопасност. Жълтият може би ви е по-познат. Това е практически Ford F-150 – най-продавания пикап в Америка за последните 42 години. Форд го подобряват за да създадат Raptor, разширявайки базата и подобрявайки двигателя до 6.2 литров V8 с мощност от 411 к.с. Версията при този тест драйв е допълнително подсилена с по-големи междинни инжектори и допълнително охлаждане. Мощността му е някъде около 623 к.с. Колкото и да е абсурдно да се измерва, ускорението до 100км/ч е 5.5 секунди, което е просто чудесно.

Черният Mercedes G-Wagen e по-сериозен и по-скъп. По същество, той представлява 4х4 версия на могъщия Mercedes 6x6. Говорим за двойна суспензия на всяко колело и портални оси. Има и преработена версия на новия 4 литров би-турбо V8 двигател от AMG GT с мощност от 416 к.с. Така 6.2-литровият Raptor изглежда като огромна въглищна централа на фона на по-обрания Mercedes. Ширината между колелата на последния е само 4 инча по-малко, той е и с няколко фута по-къс от Ford, но изглежда съпоставимо висок и не твърде набит. Отчасти това се дължи на окачването.

Карането на G4x4 e доста странно преживяване. Отвътре изглежда много подобно на нормалeн плюшен G. Има доста кожа и сребърни елементи. Положението на тялото е прекалено високо, като при всеки завой ще трябва да гледате 10-инчовите калници вместо пътя. Автомобилът се усеща като доста скъп. Докато Raptor разтриса всичко, G-Wagen обира неравностите. Това не значи, че първият е лош офроуд. Напротив, широката база и твърдото окачване предполагат преминаване през кал дори и без допълнителна мощност.

Наблюдаването на Mercedes е един нагледен инженерен урок. Гледайки тази машина как преминава през неравности е наслада за очите. Той е огромен, тежък, но нежен, даже леко спортен. Raptor e един голям звяр – прям, леко глуповат, но с голямо сърце. Да, Mercedes ще издуха Ford на завоите, но на правата мощността на втория си казва думата – конските сили показват своето значение.

Всъщност, двата модела не са истински съперници. Докато Raptor може да бъде закупен на момента за £70,000, предложението на Мерцедес е на етап концепт, който при желание може да бъде поръчан и произведен, но на бруталната цена от четвърт милион паунда. Тези автомобили имат своите почитатели, те са вълнуващи, големи и шумни. Но в същото време и доста полезни. Единственото нещо, което не могат, е да летят.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.