Porsche

Ревю на Porsche 911 GT3 RS (2015)

2015.05.25

Това е най-екстремното Porsche 911 от текущата генерация автомобили, а и вероятно от всички предишни – новото 2015 GT3 RS. След много слухове и течове на информация автомобилът дебютира на изложението в Женева и най-накрая имахме възможност да седнем зад волана.

Дизайн и спецификации

Новото RS е едно доста екстремно превъплъщение на 911-ката. Новият модел се отличава с чудовищно задно крило, хитри въздушни отвори на предните калници и агресивна позиция на пътя.

Проектиран е да бъде колкото се може по близко до състезателен 911. Според инженерите, колата завърта обиколна на Нюрбургринг за 7 минути и 20 секунди. Спойлерите на са сложени за красота – те осигуряват общо притискане от 330 кг и максимална скорост от 300км/ч.

Теглото е снижено до минимум благодарение на магнезиев покрив, тънки задни прозорци от поликарбонат и карбонови крила. Ускорението от 0 до 100км/ч e за 3.3 секунди, а от 0 до 200 за 10.9 секунди. Мощността е 493 к.с.

Представяне на пътя

Със своите максимални 8800rpm колата губи с 200 единици от GT3, но въпреки това двигателят на RS звучи по-сурово и грубо от модела от 2013 година. Двигателят има повече талант от последната модификация RS – 997 4.0 RS. Новото Porsche е стабилно и стегнато. Отворите над предните калници водят до повдигане на предната ос с 23%, а съвкупността от всички аеродинамични елементи осигуряват нужната стабилност при висока скорост. Чувствате се сигурни на пътя и дори при скорост от 200 км/ч фразата „Перфектният убиец“ няма да ви мине през ума. Липсата на ръчна скоростна кутия прави GT3 RS една проста за каране бърза кола. Трансмисията е с двоен съединител, което осигурява супер скорост без никакви усилия – все едно играете на PlayStation.

Управление

Новото Porsche GT3 RS притежава деликатен баланс заслужаващ адмирации. Взаимодействието с автомобила е перфектно и успокояващо, но когато става въпрос за резки промени колата реагира подобаващо. При внезапно набиване на спирачки гумите Michelin Cup просто залепват за асфалта. Като негатив - спирачките са доста шумни при ниски скорости.

Кои са слабите страни?

Ергономичността е типична за втори клас модел, а много от прекрасните системи, с които е оборудван, са скрити зад сложни менюта. Колата се усеща леко вдървена, както може да се очаква. Новият модел е приемлив за каране на магистрали и гладки второкласни пътища, но не е толкова добре при шофиране в градска среда - върху шахти, неравности и други неща нарушаващи перфектния и гладък асфалт. RS е много шумен при всякаква скорост. Предната броня е поставена много ниско и със сигурност ще я остържете няколко пъти на ден.

В заключение

Заслужава ли си сумата от £131,296 (360,000 лв), или повече от £30 хиляди над цената на стандартното GT3? За тези, които искат малко по-добро представяне на пътя и имат нужда да се фукат, плащането на по-високата цена за новото RS може да бъде оправдано. А и все пак, това е една наистина добра кола.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.