Най-добрите първоначални модификации

2016.07.25

 

При автомобилите е валидно правилото, че различните терени изискват различни конски сили и настройки. В зависимост от дисциплината в която ще се впускате вие трябва да поемете по различни пътища по отношение на модифицирането на колата. Тук ще поговорим за най-добрите първи модификации за някои ключови дисциплини:

1. Драг

Много хора си мислят, че са нужни единствено двигатели по 1000 конски сили, но всъщност има и други важни компоненти – например окачването и постигане на максимално прилепяне към асфалта. Трябва да определите кое е слабото място на колата. Ако тя има прилепяне, но страда от недостатъчно ускорение може да направите следното:
50 кг по-ниско тегло би подобрило представянето с една десета от секундата за 400 метра, така че може да се отървете от всичко излишно. Олекотяването на колелата също е добро решение. Изхвърлете тежките джанти и ще подобрите бързо времето.

2. Дрифт

Дрифтът е нещо напълно различно от драг надпреварите, затова и подходът към него е съвсем друг. За всеки дрифт автомобил е важно да има много високо прилепяне за да може да се завърта бързо в желаната посока.

Ако целите изграждане на евтин дрифт проект, то не трябва да се притеснявате за прилепянето отпред, тъй като едва ли ще разполагате с достатъчно мощност. Фокусирайте се върху задните колела. Повечето коли са оборудвани с отворени диференциали, което осигурява ниска цена, но пък не помага изобщо за дрифта. Вашата цел е двете колела да се въртят по едно и също време, така че LSD е вашето решение.

Освен това колата трябва да се плъзга добре, а за това голяма роля има окачването - направете го малко по-твърдо от обикновено. След като сте поработили по окачването няма да е зле да погледнете интериора. Добра седалка е задължителна за дрифт и си заслужава напълно инвестицията.

3. Рали

Рали автомобилите се движат по коренно различни терени от тези за дрифт и драг. При тях от особено важно значение е безопасността, защото тежките терени и постоянните промени на денивелацията могат да породят грешки и да доведат до катастрофа. Уверете се, че колата има максимално подсигурено купе в случай на катастрофа.

Рали автомобилът се нуждае от висока устойчивост при екстремни условия. Клиърънсът трябва да е максимално висок, но без това да води до тежка горна част на колата. Нужни са и сериозни амортисьори, така че колата да не се разпадне при преминаване от неравност в неравност. Всесезонните гуми не вършат работа – осигурете такива за офроуд терени. Това са само част от параметрите, които трябва да вземете под внимание, ако искате да имате един бърз автомобил за рали.

4. Пистови надпревари


Кулминацията на всички дисциплини е именно състезанието на писта. При него се изисква максимално бързо преминаване през завоите, добро ускорение на права и маневреност при високи скорости. За всичко това са нужни много средства, но за начинаещ ключовите области са няколко.

Няма никакъв смисъл в правенето на колата супер бърза, ако ще спирате далеч от оптималната точка преди завоя. За начинаещ от особено значение са спирачките. Набор от специални дискови спирачки за писта ще ви дадат нужната увереност при бързо шофиране за да може да спирате възможно най-късно преди завоя.

След като сте осигурили добри спирачки се насочете към окачването. По-твърдото ще направи колата по неманеврена, но бърза, докато мекото окачване ще я направи бавна, но по пъргава. Търсете баланс с цел постигане на оптимално добро време.

След окачването е ред на двигателя. Форсираната индукция е сравнително лесна за изпълнение, но колата може да стане непредвидима на трасето. От друга страна, ако решите да влагате парите по двигател с естествена аспирация, вие ще получите по-малки резултати за единица вложени средства.

5. Офроуд

Офроудът не включва спринт от едно място до друго за възможно най-кратко време. Офроудът не се свързва с изящество и стил – целта му е просто да ви закара до дадено място през тежък терен.

Първото важно нещо при офроуда е откриването на добър автомобил. Трябва ви нещо с подходящи характеристики за трудни терени. Ъгълът на проходимост е свързан с максималния наклон при който возилото може да се движи. Вдигане на окачването на колата ще помогне за това, но някои модели имат по-добри стокови характеристики и са по-подходящи за офроуд от други. Такъв модел е Jeep.

След като сте избрали подходящата кола, трябва да поработите по задния мост и двигателя. Здравата задна ос и висок въртящ момент на двигателя ще ви помогнат да се измъкнете от всякакви трудни ситуации. Препоръчваме и да инвестирате в лебедка – колкото и добра да е колата ви все нещо може да се обърка..

6. Улица

Ако не планирате да участвате на писта, но все пак искате да подобрите колата за ежедневно ползване на улицата, то няма какво да му мислите. Правете каквото сте си решили и не слушайте никой казващ ви обратното.

За нас много важно нещо е комфорта, особено ако колата се ползва ежедневно. Това означава, че може да помислите за по-добро окачване или нови елементи по интериора. Второ важно нещо е усещането и поведението на колата. Добри всмукателни и изпускателни колектори ще подобрят звука и насладата от шофирането. Накрая идва и визията – по-готини джанти със сигурност са първото нещо, което трябва да си купите.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.