7 автомобила, които предпочитаме да съществуват със задно задвижване

2016.12.05

Не виждаме нищо лошо в новите автомобили с предно задвижване, но все пак те имат и своите недостатъци. Особено, ако искате да ги карате на предела.

САЩ обича силно автомобилите със задно... особено преди няколко десетилетия. Нещата обаче внезапно се променят на 180 градуса след излизането на един конкретен модел – това е Honda Civic. Тази кола промени изцяло правилата на играта и предпочитанията на клиентите. Може би, ако не беше се появила в САЩ, в момента все още щяха да преобладават колите със задно? Дали всички производители щяха да мигрират от задно към предно или друго задвижване за новите си модели? Не знаем какво би се случило, но фактът е, че много от старите коли със задно все още се предпочитат и търсят от феновете, особено отвъд океана. Ето само някои от добрите автомобили със задно задвижване:

1. Toyota AE86 Corolla

Не е нужно да се говори много за легендарен модел като Corolla AE86. В САЩ той се появява в няколко форми – DX, SR5 или GT-S, и докато всички други в компактния сегмент се обръщат към предните колела, то Toyota продължава да залага твърдо на задните. Автомобилът не е от най-бързите, но все пак е доста забавен за каране.

През 80-те, Toyota доста променя Corolla, като неин вариант с предно задвижване се продава като Chevy Novas. За жалост на феновете, Тойота се предава окончателно и подобно на други марки изцяло преминава към предното задвижване за Celica и Corolla – за все по-малко атрактивни модели. Единствено Supra остава...

2. Chevrolet Impala SS

Impala SS има богата и интересна история, започваща още в края на 50-те години на миналия век, и стигаща чак до моделите базирани на Caprice между 94 и 96 година. Доста модели на Impala впечатляват публиката, но SS е може би най-добрия от всички. Когато GM напълно загърбва задното задвижване след 1996, всички помислят, че това е края и на Impala SS.

Impala обаче се преражда в премиум седан с предно задвижване и V6 двигател. Двигателят е с мощност от 240 конски сили и връща SS обратно в играта. За жалост предното задвижване и промяната в дизайна не впечатляват толкова много и много малко хора си купуват този модел. През 2008 проекта е спрян...срамота за Chevrolet - успяха да превърнат една легенда в обикновен фамилен седан.

3. Volvo 240

Шведският класик се харесва по ред причини. Той не е толкова атрактивен на външен вид, но пък е на практика неразрушим и вече се е превърнал в икона. Дори в днешни времена, Volvo събира доста фенове със своите класически модели като 240. Но защо шведите решават да променят изпитаната формула и да променят задвижването на наследника на 240 от задно към предно? Очевидно, че повечето от промените са за добро и Volvo се стремят да усъвършенстват и развият стария модел... което и се случва. Но представете си, ако 850 беше с доброто старо задно задвижване, с което да конкурира BMW... вместо това получихме една доста добра кола, която малко хора наистина обичат истински.

4. Dodge Charger

Следващият модел в списъка е Dodge Charger. След 1982 година този култов автомобил се превръща в модел с предно задвижване и четири цилиндров двигател. Оборудваните с турбо Shelby Chargers също осигуряват достатъчно добро представяне на пътя, но със сигурност те носят незаслужено името Chargers...

Все пак Chrysler трябва да се похвалят за връщането на Dodge обратно към задното задвижване във времена, в които почти всички Американски модели залагат на модерното предно. Това открива един голям пазар пред компанията, която започва да развива тази възродена ниша. Дано Ford и GM си извлекат някаква поука.

5. Buick Regal

Buick Regal се появява на сцената през 1973 година, почти към края на т.н. ера на мускулести автомобили. Първоначално той представлява купе със задно задвижване и V8 двигател, но става още по-забележителен след като GM поставя своя V6 турбодвигател във втората генерация Regal през 1978. По-късно се появяват Regal Grand National и 1987 Buick GNX.

И изведнъж всичко свършва...през 1988 година се появява грозния и скучен Buick Regal GS с предно задвижване. Да, Regal прави опит за прераждане между 1997 и 2004, и по-късно с модел със задвижване на четирите гуми, но все още доста хора си спомнят с умиление за невероятния Grand National и пушека от гумите му.

6. Oldsmobile Cutlass

Ражда се през 60-те години на миналия век и е база за много други модели от по-късни години. Версията от 70-те остава със задно и се оказва един от най-продаваните модели в САЩ за десетилетието. През 1982 година се появява Cutlass Ciera с предно и това е началото на края.

Cutlass Supreme продължава да залага на задно предаване през десетилетието, но накрая се предава през 1988, когато вземе предното задвижване на Regal. Името Cutlass витае из автомобилната индустрия до края на 90-те години, а последните му превъплъщения са като поредните копия на GM – този път Chevrolet Malibu с предно задвижване. Компанията Oldsmobile съвсем запада само няколко години по-късно.

7. Mercury Cougar

Още един страхотен модел, който за жалост се превръща в кастрирано купе с предно задвижване, а в последствие логично e погребан. Cougar e в апогея си през 80-те, когато споделя същата платформа, както Mustang, с V8, V6 и дори четирицилиндров турбо двигател. Ford успяват да опазят задното задвижване до 1989, когато дори пускат вариант с пет-степенна скоростна кутия и V6 двигател с 210 конски сили – XR-7.

Продажбите обаче са слаби, затова и Cougar и Ford Thunderbird са прекратени след 1997 година. T-bird се завърна през 2002г, и то отново със задно, но за жалост Cougar не получи втори шанс и се прероди през 1999 г като двуврато купе със предно задвижване. То беше доста способно, благодарение на своя V6 двигател с 170 коня, но не успява да привлече потребителите. До 2002 година са продадени едва около 18000 броя, а американската икона Mercury изчезва само няколко години по-късно.

Източник: Car Throttle

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.