Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

Дизелите създават проблеми, но трябва да забавим темпото с електрическите автомобили

2017.04.19

В развитите държави от Стария континент става все по-модерно пълното отричане от дизеловите автомобили, но освен явните ползи от махането им съществуват и доста проблеми.

Най-големият Европейски автомобилен концерн Volkswagen Group вече се обърна против дизеловите автомобили след като по-голямата част от моделите им вече преминават към изцяло електрическо задвижване или хибридни системи. Дали заради скандала дизелгейт, или заради друго, този процес изглежда необратим. Скоро в много държави няма да се движат дизелови автомобили, а това води както до ползи, така и до недостатъци. Така или иначе много от хората предпочитат бензина пред дизела, но все пак защо трябва да се отнема възможността за избор на пазара?

Индустрията бърза с махането на дизелите, и тяхната смърт изглежда неизбежна. Законодателството се променя бързо и неочаквано, а производителите са принудени на форсират работата по коли от ново поколение задвижвани от електричество. Audi дори отмениха програмата си за дизелови автомобили в Le Mans.

Но сякаш никой не го е грижа какво мислят всички фенове на тези автомобили. Някой попитал ли е скромният работник търсещ по-дълъг пробег с едно зареждане, по-нисък разход или пък данъчни облекчения? А какво да кажем за собственика на нов и лъскав дизелов автомобил, чиято стойност ще се срине много по-бързо от очакваното...

Според изданието Express се обсъждат различни стимули за „бракуването“ на дизелови автомобили, но същите хора предвиждаха и „края на света“, 50-градусови горещини превръщащи всичко в пепел и още неща, които не се сбъднаха. Ето защо не бива да приемаме твърденията им за 10,000 евро компенсации за чиста монета.

Но ако има и частица истина, това е позитивна стъпка. Опасността е свързана с това, че милиони хора ще бъдат с изпразнени джобове. Истината е, че хората се нуждаят от стимули за да се откажат от дизелите. През последните десетилетия ни облъчваха с твърденията, че дизелите са по-добрия вариант и имат редица предимства свързани с отделяне на въглероден диоксид и данъчни облекчения. А днес тези коли са деца на Дявола - нещо, което трябва да бъде убито и заровено на дълбоко. Цялата тази история намирисва...

Европейският Парламент пое твърд курс към забрана на дизелите, но проблемът сякаш не е осъзнат. Освен това, вместо технологиите да се подобряват и да стават по-прости, те се усложняват или изобщо не са готови за масова употреба. Широката публика не е готова да приеме ограниченията на пробег от 200 км след зареждане от 1 час. Инфраструктурата в развитите държави също не е изградена, нито в САЩ, нито във Великобритания. Станциите за зареждане са на рядко, и не са надеждни.

Производителите и законотворците искат градове без дизелови двигатели след 2025 година. Не сме сигурни, че това е възможно. Има нужда от повече време за развитие на технологиите, които ще заменят стандартните автомобили. Нови, по-добри литиево-йонни батерии трябва да осигурят по-дълъг пробег с едно зареждане. Такива вече се тестват от VW Group, достигайки до 400 км. Но всички знаем, че едно е полевия тест, а съвсем друго е реалната употреба. Дефектите на станциите за зареждане трябва да се отстранят, а те да бъдат много на брой и на гъсто за да посрещнат голямото търсене. И всичко това трябва да стане до 8 години?!

Предимствата на електричеството се изтъкват спрямо недостатъците на дизела, но други важни фактори не се отчитат – например сложността на новите технологии и техните недостатъци. Рано или късно електричеството ще стане масово, но това трябва да е във време когато технологиите са наистина готови. А това време още не е дошло....

 

Източник: Car Throttle

 

Последни новини
Категории

Последно добавени

Фар за Audi A4 (B7) 2.0 TDI, 140 к.с., комби, 2004 г., позиция: дясна № 8E0 941 004 AK
Кат. №: s_1200661
200.00 лв. -14% 173.20 лв.
-50% 86.60 лв. (Цена на едро)
Фар за Nissan X-Trail 2.2 Di 4x4, 114 к.с., 2002 г., позиция: дясна
Кат. №: s_148353869
187.10 лв.
-50% 93.55 лв. (Цена на едро)
Фар за Mini Cooper (F56) 2.0, 231 к.с., 3 вр., 2015 г., позиция: дясна № 63.11-7416984-02 / Valeo 90092733
Кат. №: s_1117112
307.00 лв. -16% 260.20 лв.
-50% 130.10 лв. (Цена на едро)
Заден капак за Toyota Auris (E180; 2012- ) 1.8 Hybrid, 99 к.с., хечбек, 5 вр.
Кат. №: s_1127538
450.00 лв. -33% 304.70 лв.
-40% 182.82 лв. (Цена на едро)
Фар за Hyundai Sonata V 2.4, 162 к.с., 2006 г., позиция: лява
Кат. №: s_149496053
203.80 лв.
-50% 101.90 лв. (Цена на едро)
Преден капак за Porsche Boxster 986 2.7, 220 к.с., кабрио автоматик, 2001 г.
Кат. №: s_1223204
685.00 лв. -47% 364.10 лв.
-40% 218.46 лв. (Цена на едро)
Стоп за Honda CR-V II (RD4–RD7) 2.0, 150 к.с., 2003 г., позиция: лява
Кат. №: s_1196229
173.80 лв.
-50% 86.90 лв. (Цена на едро)