За консултации и поръчки: 0700 301 77, 02 437 32 48
Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.
0
Нямате регистрация?
Регистрация Контакти
Нямате продукти в количката.

Добрият, лошият и злият на Италианското автомобилостроене

2017.03.17

Ето три предложения от Италия – всяко разполагащо с различни качества, но най-общо причисляващо се към една от трите категории.

Добрият: Lamborghini Aventado LP-750-4 SV

Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce (Lamborghini, молим да спрете да кръщавате колите си с толкова дълги имена!) е италианска суперкола, която сигурно сте чували много пъти. Сърцето и представлява 12 цилиндров мотор с 48 клапана, мощност от 740 коня и въртящ момент 684Nm. Двигателят е монтиран отзад и предава мощност към 4-те колела чрез 7-степенна полуавтоматична трансмисия. Теглото на SV е точно 1625 кг.

Подобно на всяко друго Lamborghini, това е един истински звяр ориентиран към максимално високи скорости. Той достига максимална скорост от 350 км/ч, а до 100 км/ч от място за само 2.9 секунди. Четвърт миля изминава за 10.4 секунди.

Но колата не е добра единствено на права отсечка. Има страничен g коефициент от 1.05, а съотношението мощност / тегло е 1:2. Радиусът и на завиване е 11.5 метра. Всичко това е доста впечатляващо за кола с масивен V12 двигател отзад!

Историята помни този модел с добро!

Припомнете си Murcielago SV, от 2009. Когато предишният модел беше спрян, вече летвата към бъдещите коли бяха прекалено големи. И какво направиха италианците? Те просто разбиха летвата с пускането на едно единствено LP750-4. Представянето му беше на ниво. Само вижте топ 5 обиколките на Нюрбургринг:

SV е в топ 5! Това е една от най-бързите коли излизали на фамозната писта в Германия. Този факт втвърдява гледната точка, че този истински SV доминира в класа – нещо което не може да се каже за предходните модели.

Лошият: Fiat 500L

500L e от новите модели, представен през 2012 година на изложението за коли в Женева. Има същите двигатели като нормалния 500, без варианта 1.6 дизел I4.

Сигурно се питате защо не говорим с повече числа за това Mini. Няма и смисъл... моделът не се отличава с представяне, не е и предназначен за тази цел. Реално, никой от купувачите му не го е грижа за максимална скорост и въртящ момент – дори и при варианта с 1.8 литров двигател. По принцип, няма логика да се пуска кола с подобни размери и лошо представяне, дори и ако е в клас икономичен. А в сравнение е 500L, новият 500Х е направо огромен.

Какво означава това L в името?

Представянето не е единственото лошо нещо в този автомобил. Все пак, много хора го считат за италианска версия на Mini. По същия начин по който Mini Cooper беше уголемен до автомобил с четири врати, така и 500 стана излишно по-голям.

Но това не е краят. Според много класации за надеждност, Fiat е на доста задно място при модерните автомобили. И въпреки, че надеждността зависи и от поддръжката на собственика, много потенциални купувачи просто не ги е грижа и гледат класациите преди да изберат кола. А версията от 2014 г на 500L се проваля в множество тестове за безопасност, така че имайте едно наум с този модел. Той е истински срам за Fiat.

Злият: 1952 Abarth 1500 Biposto

Abarth 1500 Biposto e концептуално купе проектирано от Франко Скаглионе през 50-те години на миналия век. За този модел не се знае нищо по отношение на възможностите на пътя. Единственото сигурно е, че има 1.5 литров двигател с четири цилиндъра и задно задвижване.

Визуално, прилича на грешка при пластична хирургия. Резултатът е смесица между циклоп с две допълнителни очи. Дори и да премахнем странното средно око, то дизайнът на основните фарове е достатъчно плашещ за да не го харесваме.

 

Източник: Car Throttle


 

Последни новини
Категории