За връзка с нас: 0700 30 177
Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

8 забележителни факта за производството на Bugatti Chiron

2018.09.06

Bugatti разкриха доста информация от фабриката си в Молсхайм, където се произвежда Chiron...

Хората в Bugatti обичат да ни засипват с луди факти и суперлативи за колите си. И кой може да ги вини за това: те правят едни от най-скъпите и добри коли в света, коли, които са проектирани с цел да доминират по всички показатели.

От Bugatti много добре знаят и това, че всички ние обичаме да узнаваме най-дребни подробности – като фактите, че Chiron има най-дългия светлинен проводник инсталиран в автомобил, и най-големия съединител в пътно превозно средство. Ето, че Bugatti ни заливат с нови неща – този път с детайли за самото производство в Молсхайм, което тече точно в този момент. Ето някои интересни неща за колата и производството и...

Малък екип, малко производство

Както може да се очаква, фабриката в Молсхайм не произвежда коли на конвейр. Вместо това, за цялата 2017 година ще бъдат произведени едва 70 автомобила. Екипът е доста малък – 20 души сглобяват всяка една от тези коли. Между началото на производството и доставката до клиента има период от 6 месеца, а всяка кола се прави от над 1800 отделни части.

Подът е толкова чист, че вероятно може да се храните от него

Частта от фабриката на Bugatti наречена „Ателие“ е мястото където се сглобяват колите. Представлява издържано в лъскаво бяло място с площ 1000 квадратни метра. Точно там според Bugatti се създава атмосфера подобна на едно модно ателие. Според нас, прилича доста на фабриката на McLaren – където лъскав бял под създава една чиста и уютна производствена атмосфера.

В съоръжението на Bugatti, подът е направен от епоксид и е електропроводим за разсейването на всички възможни остатъчни електростатични заряди.

Сглобяването изглежда невероятно

Това е не е точно завладяващ факт, но ние се фокусираме единствено върху по-горната снимка. Тя показва „брака“ - процес при който частично завършения заден край се прикрепя към монокока. Те се свързват с помощта на 14 масивни титанови болта, всеки тежащ едва 34 грама.

Двигателят е много тежък

Няма как един 8-литров двигател с четворно турбо да не е тежък. И то доста. Тук говорим за 628 кг. За сравнение, старият BMW S65 4-литра V8 тежки само 202 кг, въпреки че не доставя 1478 коня. Bugatti също акцентира и върху факта, че W16 не е по-тежък от старата версия ползвана за Veyron.

Страничните панели са огромни

Каросерията на Chiron включва по един масивен страничен панел, който се простира по цялата дължина от колона A до задницата. Според компанията, това е „най-големия единичен карбонов елемент в автомобилната индустрия“.

Тества се на най-мощното дино в света

Bugatti трябваше значително да подобрят диното ползвано за Veyron с цел то да може да се справи с допълнителната мощност. По време на тестовете се генерират значителните 1200 ампера, които се подават обратно към мрежата.

Всеки автомобил се боядисва три седмици

Ако човек е склонен да похарчи 2.4 милиона евро за кола, то той очаква боята и да е в съвършено добро състояние. По тази причина, Chiron се боядисва за три седмици. Боядисаните коли прекарват шест часа в специален тунел, където се инспектират щателно за дефекти на покритието.

Преди напускане на фабриката се подлага на специален воден тест

За да сте сигурни, че в колата няма никакви течове, всеки Chiron се наводнява в продължение на 30 минути. Този тест симулира дъжд с интензитет на мусоните. С други думи, ако кола мине този тест, тя трябва да се справи без проблеми с всеки един дъжд.

 

Източник: Car Throttle

 

Последни новини
Категории

Последно добавени