Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Логото на Alfa Romeo е може би едно от най-добрите в историята на автомобилната индустрия. То е елегантно и изпълнено с мистерия.
Червеният кръст в ляво е символ на Милано, докато в дясната част се вижда дракон/змия захапала мъж. Значението тук е доста скрито, а по-простото обяснение е следното: мъж от града на име Отоне Висконти спечелва битка срещу сарацински рицар и го убива. Той взема Сарацинския символ в Милано и затова той се появява върху баджа на Алфа. Може и да изглежда, че сякаш змията поглъща човека, но всъщност идеята е, че мъжът излиза от устата на звяра като пречистен – напълно нов човек.
Логото на Audi е просто и чисто – без змии и скрити значения. Четирите кръга представляват четирите автомобилни компании (Audi, Horch, DKW, и Wanderer), които се обединяват през 1932 година под една компания – Auto Union.
Вътрешният кръг в синьо и бяло често е погрешно смятан, че символизира движещата се перка на самолет. Всъщност, бялото и синьото са взаимствани от областта Бавария в Германия – но в обратен ред. Тогава е било нелегално да се ползват официални държавни символи за частни цели. Връзката с перка на самолет датира още от 1929 година, когато рисунка изобразява предната част на самолет и инициалите BMW написани отгоре.
Съществуват четири теории за произхода на емблемата на Chevrolet. Първата свързва логото с ранен дизайн на постер от основателя на компанията – Уилям Дюрант. Втората теория е, че Дюрант е скицирал логото на маса в ресторант в паузата между две ястия, а третата теория е, че логото е вдъхновено от Coalettes – продукт на основаната на рафинирано гориво.
Четвъртата и финална теория е, че логото е стилизирана версия на кръста от Швейцарския флаг, тъй като Люис Шевролет е бил роден точно в Швейцария.
Според самия Енцо Ферари, историята зад най-разпознаваемото лого на автомобил е следната:
“Конят е бил изрисуван върху корпуса на боен самолет на Baracca от Първата Световна Война. През 1923 година срещнах Енрико Барака /бащата на героя/ и майка му Паулина, които ми казаха – Ферари, сложете това конче върху вашите автомобили! То ще ви донесе късмет. Конят беше и все още е черен, а ние добавихме жълт цвят за фон, който е символ на областта Модена.“
Култовото лого на бика на Lamborghini произлиза от зодиакалния знак на Феручио Ламборгини /роден на 28 Април 1916 година/. Той е бил и фен на борбите с бикове – ето защо точно разярен бик се появява върху автомобилите.
Логото на Mercedes е една смела декларация за намерение, а не някои романтичен идеал или див звяр. Тривърхата звезда символизира доминацията на марката на земя, в море и във въздуха. Типично немско лого.
Логото на Mitsubishi също е от тези, които малко хора предполагат откъде произлизат. Символът е във връзка с името на компанията. Mitsu на японски означава „три“, докато hishi /произнася се bishi/ значи воден кестен и е стара дума за означаване на формата на диамант и ромб.
Според Mitsubishi:
„Ятаро Ивасаки, именно основателят на старата компания е избрал трите диаманта за лого на компанията. Те се свързват и с трите ромба от семейния герб на Ивасаки“.
Логото на Porsche е ясен пример на използване на герба на Вюртемберг – историческа област на Германия с център Щутгарт – мястото където се сглобяват колите.
Значението на логото на Subaru е доста маскирано, но интересно. Subaru означава „обединен“ на Японски, но също и е името на клъстъра от звезди Плеяди. „Седемте сестри“ са едни от най-близките до земята звезди и едни от най-видимите с невъоръжено око. Причината за да се изобразят шест звезди на колите е, че те символизират шестте обединени компании, които съставляват Fuji Heavy Industries.
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.