BMW

BMW изключва пускането на М-модел с четири цилиндъра... засега

2017.09.26

Шефът на дивизия М на BMW заяви, че не планира пускането на нови модели с четири цилиндъра, въпреки конкуренцията от Mercedes-AMG и Porsche с техните мощни четирицилиндрови модели.

BMW затваря вратата към идеята за пускането на автомобили от серия М с четири цилиндъра. Според компанията, конфигурацията няма нужните качества за да задоволи клиентите, а ние няма как да отречем това твърдение.

Дивизия М се отказа от блестящите, високооборотни двигатели през миналото десетилетие, а тогава кулминацията беше прекрасния модел М3 Е90 с неговия 4-литров V8 атмосферен двигател. Заслужава си да отбележим и Е60 М5, който на практика имаше двигател произлязъл от Формула 1 под капака. Но М3 Е90 беше заменен от двигател с два цилиндъра по-малко, но с турбо.

Говорейки пред медии в Австралия, Франк ван Мейл заявява:

В момента сме щастливи от нашите шестцилиндрови двигатели. Започнахме с V6 за М1, така че те имат дълга история. ВМW смята, че шестцилиндровият редови двигател е култов.“

Ако погледнете четирицилиндровите двигатели, ще видите, че те нямат никакъв характер за да бъдат слагани в клас М. Те са малки и имат турбо, а характеристиките им ги правят неподходящи за перформанс автомобили. Те нямат нужния въртящ момент в ниските обороти и не са толкова гъвкави.“

Разбира се, модерните автомобили от дивизия М са доста по-спокойни от осемцилиндровите си предшественици. Все пак компанията смята, че преминаване към четири цилиндъра би отнело напълно спортния дух на автомобилите, който едва ли би могъл да бъде спасен и с най-агресивния тунинг.

E30 M3 остава единствения модел в масово производство с четири цилиндъра.

*E30 M3 остава единствения модел в масово производство с четири цилиндъра.

 

М-р Мейл казва, че все пак компанията работи активно по разработване на по-леки и мощни батерии, което може би е само началото на голямата трансформация в дивизия М и внедряването на електричеството:

Електричеството би ни помогнало, защото осигурява нещо важно - въртящ момент в ниски обороти. От друга страна, колите ще станат по-тежки, което означава по-лошо представяне при равни други условия. Не можем просто да кажем „ще го направим“, защото преди това трябва внимателно да обмислим евентуалните ползи от решението. При спортните модели съотношението мощност/тегло е от съществена важност.“

Бъдещето не е ясно определено, а възможностите са много. Все пак ние вече работим с нашите инженери по следващо поколение батерии за електрически автомобили. Те ще бъдат с по-висок капацитет, по-леки и ще осигуряват по-голям пробег. Не може да кажем дали и кога те ще бъдат използвани за перформанс автомобили... все още е прекалено рано.“

Източник: Car Throttle

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.