Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
BMW
BMW затваря вратата към идеята за пускането на автомобили от серия М с четири цилиндъра. Според компанията, конфигурацията няма нужните качества за да задоволи клиентите, а ние няма как да отречем това твърдение.
Дивизия М се отказа от блестящите, високооборотни двигатели през миналото десетилетие, а тогава кулминацията беше прекрасния модел М3 Е90 с неговия 4-литров V8 атмосферен двигател. Заслужава си да отбележим и Е60 М5, който на практика имаше двигател произлязъл от Формула 1 под капака. Но М3 Е90 беше заменен от двигател с два цилиндъра по-малко, но с турбо.
Говорейки пред медии в Австралия, Франк ван Мейл заявява:
„В момента сме щастливи от нашите шестцилиндрови двигатели. Започнахме с V6 за М1, така че те имат дълга история. ВМW смята, че шестцилиндровият редови двигател е култов.“
„Ако погледнете четирицилиндровите двигатели, ще видите, че те нямат никакъв характер за да бъдат слагани в клас М. Те са малки и имат турбо, а характеристиките им ги правят неподходящи за перформанс автомобили. Те нямат нужния въртящ момент в ниските обороти и не са толкова гъвкави.“
Разбира се, модерните автомобили от дивизия М са доста по-спокойни от осемцилиндровите си предшественици. Все пак компанията смята, че преминаване към четири цилиндъра би отнело напълно спортния дух на автомобилите, който едва ли би могъл да бъде спасен и с най-агресивния тунинг.
*E30 M3 остава единствения модел в масово производство с четири цилиндъра.
М-р Мейл казва, че все пак компанията работи активно по разработване на по-леки и мощни батерии, което може би е само началото на голямата трансформация в дивизия М и внедряването на електричеството:
„Електричеството би ни помогнало, защото осигурява нещо важно - въртящ момент в ниски обороти. От друга страна, колите ще станат по-тежки, което означава по-лошо представяне при равни други условия. Не можем просто да кажем „ще го направим“, защото преди това трябва внимателно да обмислим евентуалните ползи от решението. При спортните модели съотношението мощност/тегло е от съществена важност.“
„Бъдещето не е ясно определено, а възможностите са много. Все пак ние вече работим с нашите инженери по следващо поколение батерии за електрически автомобили. Те ще бъдат с по-висок капацитет, по-леки и ще осигуряват по-голям пробег. Не може да кажем дали и кога те ще бъдат използвани за перформанс автомобили... все още е прекалено рано.“
Източник: Car Throttle
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.