Maserati

Maserati Gran Turismo: V8 красавец, който не се срамува от годините си

2017.07.22

Maserati удължиха живота на остаряващите Gran Turismo и Gran Cabrio, което накара много любопитни анализатори да се отправят към Италия за да видят дали тези модели все още са актуални.

Осемцилиндровият двигател е отличителна черта на Gran Turismo и Cabrio, но особено втория не би трябвало все още да е в производство след всички тези години. През 2017 компанията отбеляза 10 годишнината на GT, а Cabrio чукна 7 години. Вместо обаче да ги спре от производство, Maserati представи фейслифт версии, с което удължи живота им поне с две-три години.

Двата модела отдавна се нуждаеха от наследници – и един такъв вече се разработва. Но всъщност поддържането на старите кучета още някоя и друга година не е нещо лошо, особено имайки в предвид страхотните им V8 двигател с естествена аспирация (N/A) и работен обем от 4.7 литра. Въпрос единствено на време e преди той да бъде заменен от 3.8-литровия с двойно турбо, познат ни от Quattroporte, но тук инженерите биха били допълнително затруднени да го внедрят, затова оставят V8 с мощността от 454 к.с.

Колата е невероятно шумна и зрелищна. Натискането на бутон Sport отваря серия от клапани, неутрализиращи напълно задните шумозаглушители.

Освен шума, липсата на турбокомпресори осигурява и нещо крайно рядко срещано в съвременните мощни автомобили – супер отзивчив педал на газта. При натискане на първа предавка няма никаква пауза докато чакате някои компресор или два да се разбудят и да осигурят тласък. Не, тук всичко е моментално благодарение на V8 с естествена аспирация на въздуха, а двигателят бързо достига ограничителя на обороти при 7600rpm.

Сега малко за скоростите. Всички версии за Великобритания са оборудвани с ръчни скорости, които се харесват доста. Изживяванията варират – от неприятни в градски задръствания, когато се налага честа и досадна смяна, до прекрасни при каране извън града или на писта в режим „Състезание“ и смяната в последния възможен момент. Но за съжаление, тази възможност вече липсва.

Тъй като Maserati искат да опростят своята гама автомобили (в момента предлагат единствено версии Sport и MC на купето и кабриото), всички те са оборудвани с шест-степенна автоматична скоростна кутия ZF, монтирана директно зад двигателя, заменяща старите полу-автоматични кутии. Новата трансмисия има променена дистрибуция – от 50-50 към 49 на 51 в полза на задницата. А шестте скорости не са някаква грешка. GT наистина ползва ZF с шест скорости, защото разходите и времето за развитието и внедряването на по-плавната осем-скоростна са сметнати за неоправдани на този етап.

Шест-степенната кутия не е толкова лоша и обикновено задоволява изискванията на шофьорите с малко повече усилия от тяхна страна.

Версията с покрив Gran Turismo MC осигурява по-здрава конструкция - нещо което би трябвало да се оцени при един бърз автомобил. В същото време, покривът отнема малко от изживяването, както и намалява звука от двигателя.

Дори и в най-агресивната конфигурация МС – Gran Turismo си остава типичен GT... Когато се кара на предела, автомобилът има склонност да се усуква, а при включен ESP показва недозавиване при опит за влизане в остър завой с прекалено висок ентусиазъм.

По-твърдите амортисьори на МС (предлагат се и адаптивни такива) никога няма да ви предразположат към излизане на неравен терен, като в същото време дават доста добър контрол върху колата. Кормилното управление е добре прецизирано, подпомогнато от хидравлично серво. Това прави колата да изглежда като от една отминала ера, което в случая е в неин плюс.

Усеща се достатъчно бърза, но не драматично. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 4.7 секунди, а ако има права и равна отсечка без трафик – колата би достигнала до 301 км/ч.

Важна промяна има вътре в кабината, главно заради смяната на доста остарялата и огромна инфо-развлекателна система с модерен тъчскрийн. Той е среден клас, не толкова брилянтен, но има логично-поставени контролери и отзивчива повърхност на допир. В днешно време се срещат много по-добри системи, но е похвално, че от Maserati са направили промяна в положителна посока в сравнение със стария модел.

Освен това, колата има освежени предна и задна броня с нова конфигурация. Виждат се и доста фалшиви отвори отпред, както и по-големи клъстъри отзад. Предлагат се нови цветове, тапицерии и джанти, което осигурява на бъдещите купувачи едно чувство за повече възможности за персонализация.

Но всичко това не успява да направи колата да изглежда съвременна и тя се усеща все така стара. Въпреки това от компанията искат поне 100,000 евро за привилегията да притежавате едно от тези старички возила. По-шумния вариант Sport се предлага още по-скъпо - за 118 хиляди.

Благодарение на присъствието си на пазара през всички тези години, Gran Turismo се утвърди като привлекателна и различна кола. Нищо друго не изглежда и не звучи по този начин, а следващата версия също вероятно ще успее да изгради силна емоционална връзка със бъдещите си собственици.

А след години, без съмнение Gran Turismo ще получи напреднала в технологично отношение версия с турбо, която също както Audi RS5 ще е много по-добра от предшественика си. Но дали премахването на N/A двигателя в един бъдещ момент няма да лиши Gran Turismo от най-доброто и качество?

Източник: Car Throttle

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.