Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Audi, Subaru
Всеки път когато прочетем някаква новина свързана с подобен тип автомобили, неизбежно ще срещаме вълна от коментари на фенове – половината на Audi, другите на Subaru. Истината е, че и двете марки са страхотни и предлагат много на всеки любител на автомобилите, а всички тези коментари често са изкривени от излишна пристрастност към дадена марка.
Нека да направим нещата по-директни – да поставим Audi и Subaru в една смъртоносна битка в няколко рунда – по десетилетия. Някои от вас ще кажат, че нещата вече са против Audi, но не бързайте. Ние сме доста отворени към всички автомобили. Ако трябва да обобщим нещата, то и двете компании са победители в света на AWD. Имат страхотни системи за задвижване, които са доста подобни по между си. Гледайте на това сравнение като на най-доброто от най-доброто, вместо на победители и губещи.
Разбира се осъзнаваме, че всичко което ще кажем тук ще бъде сляпо възхвалявано от половината и отричано от другата половина – това е нещо като рулетка където се пада или червено или черно. Шансът да спечелите или да загубите е абсолютно еднакъв.
Първият рунд е с явен фаворит. Audi буквално написа историята на перформанс моделите с AWD през 80-те години, докато Subaru все още работеше върху своите стандартни системи в обикновените коли. Leone получи известно признание в Световния Рали Шампионат, но единствено в края на 80-те и то след като Група В беше премахната, а Audi се отказаха.
Всички харесваха Ur-Quattro, но 80 и 100 бяха също доста интересни возила – отличаваха се със супер надеждност. Все пак най-култовите модели за този период си останаха Audi Quattro – коли които напълно доминираха в Рали шампионата.
Нещата за Субару започнаха да се получават, но все така немците имаха предимство. Subaru представи симетрична система за задвижване на четирите колела, а всички помним Колин МакРей с неговото култово Legacy RS през 1992 година. Роди се и Impreza, както и противоречивата SVX.
Колкото и добри да бяха колите на Subaru, чувството все още беше сякаш това е идея в развитие. Интериорът беше евтин, качеството на сглобката спорно, а ръжда се появяваше по най-неочаквани места. Междувременно Audi пусна S2 и S4, като вторите са базирани на платформата от C4, която е основана на Quattro. Скъпи, но напълно заслужаващи си цената модели.
Възхитителното представяне на битурбо двигателя на S4 биваше често засенчвано от високите разходи за ремонт по колата. Подобни проблеми се срещаха и при други модели на Audi от това време. Те изглеждаха страхотно, караха се уникално, но това нямаше значение след като хората прекарваха доста време в гаражите.
Разбира се, че Subaru не беше имунизиран от проблеми – например в уплътненията на главата. В същото време култови модели като Legacy и Impreza не се предлагаха във всички държави. Качеството им обаче се повиши и те станаха по-достъпни за масовия потребител. Никой няма да сбърка интериора на Legacy с този на A6 Avant, но и двете бяха налични с ръчна трансмисия и бяха супер забавни за каране. Освен това Subaru имаше уникална симетрична система за задвижване, която и осигури три последователни титли за производител – през 1995, 1996 и 1997 година.
Този рунд е доста равностоен, но пак ще предпочетем Subaru. Audi все още не обръщаше достатъчно силно внимание на качествения контрол – по специално при перформанс моделите си. Колите от нисък клас получиха по-мощни мотори, въпреки че системите от Quattro при обикновените автомобили постигаха ефект сякаш карате кола с предно задвижване. Въпреки това, те мяха много конкурентни, а дизайните им от това време страхотни.
От друга страна, Subaru най-накрая навлезе на всички пазари с WRX и това беше една страхотна кола за цената си. Всички които търсят такава, Forester 2.5XT е един тотален хит с ръчни скорости, а дори и Legacy Outback е перфектен автомобил. Audi бяха силно оценени за техните способности на пътя и цената, но всички които искаха друга марка имаха какво да изберат. Subaru успя да си изгради репутация на производител на безупречни и бързи модели.
Поредния оспорван рунд, но този път Audi удрят право в целта, докато Subaru губят предимството си. Може би собствениците на SТi ще бъдат разочаровани да научат, но Subaru се оказа жертва на тенденцията „по-големия е по-добър“. Цялата гама на Impreza стана по-мека и по-малко ангажираща, включително и WRX. Междувременно, Forester загуби ръчната трансмисия, а атрактивния голям седан Legacy GT се доближи до цената на много по-премиум марки.
Audi от друга страна представи А4 със същата мощност както и перформанс ориентираното Legacy GT. Надеждността беше повишена, перформанс моделите доста по-фокусирани. И двете компании предложиха еволюция на своите системи за задвижване AWD, наблъсквайки ги със сложна електроника. Въпреки това считаме, че решението на Audi е в по-голяма степен ориентирано към ентусиастите.
Това бяха нашите мисли за последните 30 години. Що се отнася до текущото десетилетие – смятаме че и двата производителя имат хитове и пропуски. Трудно е да решим коя марка предпочитаме... а какво мислите вие?
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.