Mazda

Abarth 124 Spider: Защо най-добрата MX-5 не е Mazda

2017.03.27

Дори преди първи досег до този Abarth 124 Spider, човек е привлечен от автомобила. Не точно от грандиозната му окраска в черно и бяло, а заради цената. Този малък и не толкова луксозен автомобил е построен на същата платформа като ND Mazda-MX5, но е завършен в Торино от Abarth. Цената му ще е малко под £30,000 или около 35,000 евро. И ако си мислите, че тази по-висока цена спрямо Fiat 124 e свързана с голям скок в мощността, това изобщо не е така.

170 к.с не са толкова магически стойности – повишението е едва 36 коня, а въртящият момент е повишен с 9Nm до 248Nm. Това не е толкова впечатляващо дори на фона на 197-те коня на Toyota GT86 – а този автомобил също е критикуван за недостатъчна мощност. Цената му обаче е с 8,000 по-ниска.

Abarth и вътре не изглежда като скъп модел за 35,000. Alcantara таблото е хубаво, но кабината е залята с евтини и гадни на допир пластмасови елементи. Това кара човек да се запита защо е дал един куп пари и дали покупката си заслужава.

Но ето коя е добрата му страна. Хората от Abarth са свършили чудесна работа, много повече от пипване на 1.4-литровия двигател с четири цилиндъра и турбо и поставянето на нов интериорен текстил. Имаме специфични амортисьори от Abarth на всяка страна, както и по-ниски пружини Bilstein. Включени са и диференциал с ограничено приплъзване и спирачки Brembo за допълнителна спирачна сила. Но черешката на тортата е нещо наречено Record Monza – специална изпускателна система. Да, четири отвора за кола със 177 коня изглежда прекалено, но тръбите осигуряват страхотен звук. Човек чува изненадващо силен и яростен звук на момента след като натисне стартовия бутон.

При движение, звукът е още по-жив. Не може да се нарече особено мелодичен, но е силен и стържещ. Но за автомобил с толкова малък двигател с вътрешно горене, звукът е впечатляващ. Рядко може да се чуе подобна кола да звучи по-този начин, да не говорим за 1.4 литров мотор. Дали този шум може да стане дразнещ след време? Вероятно, но за седмица каране той не може да писне.

Но звукът не е придружен от очакваното добро представяне. Скромните 170 коня трябва да теглят само 1060кг, така че колата успява да достигне 100км/ч от място за 6.8 секунди. Но тя изобщо не се усеща бърза, въпреки това, което се опитва да внуши шумната изпускателна система.

Ако се кара под 2000 оборота, преди турбокомпресорът да се е задействал, прогресът е почти незабележим. Това кара шофьора често да превключва предавки надолу когато се изкачва по баир – нещо което не се очаква от перформанс-ориентиран модел.

Над 2000rpm колата дърпа прилично в средните обороти и достига червената линия при 6500. Плюсът е, че шофьорът трябва да превключи няколко пъти скоростите за да достигне желаните скорости тъй като скоростната кутия е къса и доста хубава за ползване. Тя е със шест скорости.

Освен това, скоростта на права отсечка не е от силните страни. Нещото с което изпъква колата е управлението. Окачването е сравнително меко, което я прави прекрасна за преминаване през неравни участъци без подскачане насам натам. Завиването е супер отзивчиво и бързо, а диференциала с ограничено приплъзване е предпоставка за забавления и презавиване – особено с гуми 205.

Когато човек спре да се впечатлява от звука, той обръща повече внимание на Abarth – типична спортна кола с ретро визия. Който не е фен на визията на Fiat 124, по-агресивният Abarth предлага променени детайли, матов черен капак и багажник с червени акценти. Окраската е в чест на оригиналния Abarth 124 Spider, и въпреки, че се предлагат и други опции, точно това е правилния избор.

Промените в шасито за Abarth си заслужават по-високата цена. За същите пари със сигурност може да се купи и друг способен хечбек, който ще е дори по-практичен и бърз, но този малък автомобил предлага класическо задно задвижване, леко шаси и спортен дух. Точно тези неща не могат да бъдат открити в много от днешните коли.... Разбира се, с изключение на MX5, но този автомобил е дори по-добър от оригинала на Mazda.

 

Източник: Car Throttle

 

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.