За връзка с нас: 02 437 32 48
Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

Какво може да се научи след първи досег с мускулест автомобил

2018.09.06

За всеки извън Америка и без досег с напомпаните им модели първите няколко дни може да са странно изживяване. Ето какво научава един от авторите на Car Throttle след седмица зад волана на Dodge Challenger R/T Scat Pack в Калифорния

Малко или много, подобни автомобили са забранени в много части на света различни от САЩ, затова подкарването на истински мускулест автомобил си е уникално изживяване. Този огромен V8 звяр е изкушаващо удоволствие на което едва ли някой фен би устоял.

За този тест в Калифорния, Dodge предоставят ключовете на Challenger, по-специално на R/T Scat Pack. Ето какво откриват от Car Throttle след няколко дни в Калифорния...

С размера се свиква бързо

Първите метри зад волана на това чудовища са предпазливи. Изкарването му от гаража е бавно и внимателно, а размерите първоначално са нетипично големи. Вниманието със сигурност е породено и от много по-скъпия автомобил в сравнение с обикновен такъв за тест драйв.

Само след час, шофьорът е свикнал с размерите и вече е щастлив от огромните габарити. Той се чувства леко странно, но пък доста уютно вътре в това голямо и просторно купе.

Тънки гуми плюс почти 500 коня правят доста пушек

При първите няколко потегляния с Challenger, гумите успяват да запалят и това е напълно нецеленасочено – шофьорът едва докосва педала. Със сигурност има причина за това – 485 коня са си сериозна цифра. Но защо това е толкова отявлено при този модел?

Малко заглеждане по колата разкрива причината – гумите марка Goodyear Eagle F1 ’Supercar’ са доста тесни – само 245 мм. Това е едва 10мм повече от Honda Civic Type R.

За щастие, Dodge са помислили по въпроса, затова по-мощният модел Challenger Hellcat (697 к.с.) има по-широки гуми. А те са... 275mm отзад..

Благодарение на тънките гуми на Scat, извличането на пълната мощност на колата на права отсечка е трудна задача. Това означава, че до 100км/ч може да ускори за същото време, колкото и нормален автомобил... особено ако шофьорът зад волана е неопитен.

Презавиването не е на дневен ред

Въпреки склонността на Challenger да запалва задните гуми на права дори при леко натискане на газта, той не показва презавиване в завоите. Всъщност, неговата ахилесова пета е недозавиването. С тегло от почти два тона и много тежък двигател под капака, тези доста тънки гуми отпред и отзад са против законите на физиката. Резултатът е предница, която не завива в желаната посока. Колата се чувства доста тромава и тежка в завоите – определено масивното тегло си казва думата при завъртане на волана.

Но се управлява по-добре от очакваното. Не е безнадеждна на извити пътища, като такива из пустинята Джошуа. Все пак разликите с V8 купе като Mercedes-AMG C63 S са огромни и вторият модел се кара значително по-леко.

Интериорът е по-хубав от очакваното

Ние европейците обичаме да се подиграваме с американските производители и техните огромни и некомфортни кабини. При Challenger обаче положението е завидно добро. Материалите са премиум, а качеството на детайлите на високо ниво, ако не и забележително. Навигацията се оказва малко бавна и показва склонност да подсказва алтернативен маршрут на 10 минути, но като цяло е доста използваема и полезна. Превключвателите са в ретро стил и доста малки – понякога се виждат и натискат трудно.

Големите двигатели са ненадминати

Въпреки своя 6.4 литров двигател, 392 V8 не е с най-големия възможен двигател за подобно шаси. Тази чест се пада на 6.75 литровия битурбо двигател с осем цилиндъра срещащ се в Bentley Mulsannе. Въпреки това, Challenger V8 със сигурност е един от най-големите двигатели без турбо, които може да срещнете.

Настъпването на педала осигурява моментални конски сили и приятен шум, прекъсвани за кратко при елегантното превключване на осем-скоростната автоматична трансмисия. Вероятно за много хора по-добри биха били ръчните скорости, но и тези не отнемат много от изживяването.

Една от близките коли до Challenger е шестата генерация Ford Mustang GT, но неговият 5-литров двигател Coyotе леко разочарова. Той е твърде заглушен (активният изпускател на фейслифт модела може да се справи с това) и просто не е толкова звучен за типичен и мощен американски автомобил. Но какво да кажем за 6.4-литровия Challenger? Той напълно си заслужава парите. Ръмжи страхотно и при ниски обороти, а истинският звяр излиза при достигане на червената линия. Това по своята същност не е V8 с екзотичен високооборотен характер – неговата пикова мощност достига при 6350 оборота, което е точно на място.

Въздуховодите на капака са готини

Най-хубавата черта на точно този Challenger без съмнение е двигателя, но не неговата мощност, нито звукът който прави. Най-хубавото е въздуховода.

Той представлява голям отвор подаващ се по-средата на капака (в допълнение към стандартните отвори отпред), а идеята е да осигурява директен въздушен поток към двигателя. Наличен е в R/T и Scat Pack, въпреки че и Hellcat има някаква форма на подобен въздуховод.

Конфигурацията е популярна при класическите V8, но в модерния свят се слага предимно от маркетингова гледна точка. Ако има някакви ползи за мощността, те със сигурност са много малки. Дори Dodge не твърди, че екипираните с подобни отвори коли са по-мощни от другите. Т.е, човек не трябва да избира тази опция заради по-добро представяне, а само заради факта, че изглежда доста готино.

Концепцията е страхотна

Много хора няма никога да приемат подобна кола. Но тя се оказва доста добра за управление, имайки в предвид нейните необичайни размери, гуми и много мощен двигател. Колата е мощна и шумна – определено може да влезе под кожата на всеки.

Типичния звук от V8 не може да се обърка с нищо, а след него винаги се появява някоя голяма и мускулеста кола – в този случай оранжев Challenger.

Тези коли са типично Американски и трудно биха се вписали в Европейската визия за автомобил. Но за всички отвъд океана, и в частност в Калифорния, този тип коли отдавна са неизменна част от културата.

 

Източник: Car Throttle

Последни новини
Категории

Последно добавени

Бутон подгрев задно стъкло за Renault Megane Scenic (1996-2003)promo Бутон подгрев задно стъкло за Renault Megane Scenic (1996-2003)
Кат. №: s_1217321
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Модул за BMW 5 (E39) (1996-2004) № 56 0263 200 00promo Модул за BMW 5 (E39) (1996-2004) № 56 0263 200 00
Кат. №: s_886524
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Огледало за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: дясна № 96136188promo Огледало за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: дясна № 96136188
Кат. №: s_1280232
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Спирачен апарат за Mercedes-Benz C-Class 202 (W/S) (1993-2000), позиция: лява, преднаpromo Спирачен апарат за Mercedes-Benz C-Class 202 (W/S) (1993-2000), позиция: лява, предна
Кат. №: s_876229
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 7.00 лв.
Стоп за Daewoo Prince (1991-1997), позиция: лява № 96115585-Epromo Стоп за Daewoo Prince (1991-1997), позиция: лява № 96115585-E
Кат. №: s_1282210
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Компютър ABS за Opel Sintra (1996-1999) № 16198391promo Компютър ABS за Opel Sintra (1996-1999) № 16198391
Кат. №: s_1206438
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Външна дръжка за BMW 3 (E90, E91, E92, E93) (2005-2012), позиция: дясна, преднаpromo Външна дръжка за BMW 3 (E90, E91, E92, E93) (2005-2012), позиция: дясна, предна
Кат. №: s_882900
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Модул airbag за BMW 7 (E65) (2001-2008) № BMW 65.77 6952094-00promo Модул airbag за BMW 7 (E65) (2001-2008) № BMW 65.77 6952094-00
Кат. №: s_894222
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Лентов кабел за Renault Clio II (1998-2005)promo Лентов кабел за Renault Clio II (1998-2005)
Кат. №: s_1219076
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Огледало за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: дясна № 96136188promo Огледало за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: дясна № 96136188
Кат. №: s_1275385
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.