Honda

6 интересни неща за новата Honda Civic Type R

2017.03.10

Car Throttle успява да поговори с един от най-важните хора зад проекта Type R. На изложението в Женева, Хидеки Какинума разкрива повече за новия горещ хечбек на японците...

Докато всички бяха много развълнуване да видят новата FK8 Civic Type R на авто изложението в Женева тази седмица, Honda останаха доста сдържани по отношение на техническите детайли за модела. Ето защо, Car Throttle решават да задълбаят в темата и да притиснат по-силно един от шефовете в компанията. Ето какво научиха от него...

По-високата мощност не е на дневен ред

Можем да простим факта, че новият модел идва със едва 10 к.с повече от колкото 2-литровия Type R с четирицилиндров мотор. Все пак с по-широките гуми и изцяло новото шаси, FK8 “може да разполага с повече полезни коне“, поне според Какинума. Той изтъква две причини защо новият модел не разполага с повече мощност.

На първо място, краткият период на разработка между FK2 и FK8 не е дал време за нужните подобрения на VTEC-турбо единицата. Освен това, Honda смята, че 316 коня са напълно достатъчни, най-вече заради подобрената ефективност на шасито и мощността към предните колела. „Тъй като ние можехме да разработим платформата и окачването от нулата, динамиката на колата е много по-добра в сравнение със Civic Type R“. От Хонда добавят и: „Мощността е напълно достатъчна за скок в представянето на пътя“.

Всичко това е прекрасно, но какво да кажем за бъдещето? По-мощен модел би могъл и да бъде на дневен ред. Според Какинума, „Разбира се, че Хонда ще продължи с развитието на настоящия двигател и ако резултатите са добри ще пуснем версия с повече коне. Ние сме сигурни, че 316 к.с са точни и достатъчни, но по-мощна Honda Type R не е нещо, което трябва да изключим“.

Настройката отпред е почти същата като преди

Подобно на FK2, и FK8 включва диференциал с ограничено приплъзване, както и предно окачване с двойна ос. Като напомняне, последната характеристика е подобна на системата Revoknuckle на Ford. Тя разделя силите на кормилното управление и очакването с цел намаляване на съпротивлението на въртящия момент.

По-важните промени в колата обаче са отзад – там Type R включва напълно независимо, мулти-линк окачване - както е случая и със стандартния хечбек. Липсват щуротии от рода на торсионна греда – за първи път от пускането на ЕР3 Type R.

Средният ауспух ще ви изненада

Един детайл в Type R се набива на очи - това е необичайната конфигурация в края на изпускателната система. Липсват четирите отвора от FK2, като те са заменени с три централно монтирани ауспуха – два големи и по-малък между тях. Каква е идеята на малкия? Ето какво разкрива Какинума-сан:

“Всяка от трите тръби има функция. При ниски обороти отработените газове излизат през трите отвора с цел създаването на по-динамичен и богат звук. При ниски и високи обороти на двигателя, средната тръба създава негативно налягане, редуциращо шумът в кабината. Можем да усилим по изкуствен начин шума, но чрез контролиране на потока на изпусканите газове можем да постигнем намаление, което е много подходящо при определени условия“.

Това е страхотна новина. Настоящата Type R не вади толкова вълнуващ звук, а на дълъг път шумът от ауспуха дори може да стане неприятен и дразнещ. С неговото намаление, както и с подобрената компютърна система в стандартния Civic хеч, ще блеснат още по-силно добрите качества на новата Type R спрямо предходната версия, особено в режим на стандартно шофиране.

Притискането е увеличено

Последната Type R беше известна с това, че е единствена в своя клас с аеропакет способен да осигури негативен лифт. А какво е положението сега? Добрите новини идват от Женева, потвърждавайки, че отново Type R ще има същия негативен лифт, дори още по-голям.

Максималната скорост е по-висока

Ако имаме повече притискане, това би ли означавало и по-ниска максимална скорост? За щастие, това не е така. Увеличеното притискане за сметка на съпротивлението е нещо, което всеки може да направи. Но нещата при Хонда са по-умни. Според японците те акцентират над подобрения баланс и аеро на колата, така че въпреки повишеното притискане челното съпротивление да намалее.

Компанията не разкрива с колко точно ще е по-бърза колата, но благодарение на новото аеро и повечето коне, новият Type R се очаква да е малко по-бърз от старата версия. Ще разберем повече когато от Honda изкарат официалните параметри за модела.

Контролът на оборотите може да се изключи

Още един важен момент в колата за всички фанатици е, че системата на FK8 за контрол над оборотите при превключване надолу може да се изключи напълно. Това важи за всеки един от режимите на шофиране.

 

Компанията ще разкрие още дребни детайли за новия си модел съвсем скоро, а първите щастливци ще могат да го подкарат през лятото на тази година.

 

Източник: Car Throttle

 

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.