BMW

9 интересни факта за BMW Z4 Coupe

2017.04.26

Макар и винаги в центъра на вниманието на медии и фенове да са моделите от дивизия М на немците, BMW имат много други автомобили заслужаващи признание. Един такъв е стандартното купе Z4.

Z4 M Coupe e оръжие с мощност 338 к.с и 3.2-литров двигател S54 – същия наличен в Е46 М3. Но версията с 3.0si - по-малкия му брат също заслужава признание. Ето няколко интересни неща за този модел:

1. Два пъти по-здраво е от версията Roadster.

E86 има много по-обичаен братовчед с подвижен покрив (E85). Защо изобщо се предлага? Освен че изглежда по добре, Е86 има около два пъти по-устойчиво шаси. Резултатът е, че това е много по-добрата за каране и притежаване кола. Въпреки че отзивчивостта на волана не е прекрасна, тя е доста точна и директна. Искате още една причина за отхвърляне на Roadster-а? Едни от най-честите проблеми при Z4 са именно дефекти на електронно сгъваемия покрив, което прави версията Купе по-надеждния и разумен избор.

2. Задните пружини са устойчиви на скъсване

Задните пружини на всички Z4 са тяхна слаба точка. Кевин Бърд – технически директор на тунинг подразделението Birds заявява, че: „задните пружини на тази кола са идентични с тези на Е46 М3“. Те са с по-дълъг ход и са устойчиви на скъсване.

3. Не е по-бързо от спортен хечбек, но това няма значение

Най-ценното нещо на купето Z4 е неговият 3-литров двигател с шест цилиндъра - N52B30.

Това е най-мощния двигател с подобна конфигурация на цилиндри в редица и естествена аспирация за модел извън дивизия М на немците. Благодарение на него, Z4 Couple разполага с 261 коня и 313 Nm въртящ момент.

С тази мощ, колата заема някакво средно място измежду конкурентни хечбек модели. Спринта до 100 км/ч е за 5.7 секунди, което е съпоставимо с това на Civic Type R. Мощността е налична при доста високи обороти /пиковата идва при 6600rpm/, а колата се усеща доста бърза. Шофирането е удоволствие, а въртящия момент е висок и при ниски обороти. Стоковия изпускател звучи страхотно.

4. LSD не е в стандартното оборудване.

Направете рязък старт с Z4 Coupe без пуснат тракшън контрол и може да усетите малки пламъци до гумите. Причината се крие в липсата на диференциал с ограничено приплъзване в стандартното оборудване. Според Кевин Бърд, LSD трябва задължително да бъде в колата на всеки собственик на Z4.

5. SЕ или SPORT?

Избирането на купе извън гамата от серия М е по-лесна работа, защото се предлагат само два варианта – SE и Sport. Версия Sport се отличава със седалки от М Sport, по-дебел волан, 18 инчови алуминиеви джанти, по-твърдо очакване и бутон Sport на волана за втвърдяване на управлението и педала на газта.

На пазара в Англия се продават много повече коли вариант Sport, отколкото SE. Но за някои хора окачването на първите може да се окаже прекалено твърдо, така че SE също заслужава внимание. Собственик на Z4 купе споделя защо е избрал Sport варианта: „Той дава по-добро спортно изживяване и има няколко дребни детайли съдействащи за по-добрата визия“.

6. Двигателят не се поддава на много тунинг.

За всички хора търсещи тунинга, тази кола не е добра опция защото не подлежи на големи подобрения, особено по двигателя. „Тези двигатели с естествена аспирация са трудни за тунинг“, споделят от Birds. Те имат само едно дроселно тяло и 261 коня от 3 литра са максималното за тези пари. Опитите за форсирана индукция и повишаване на конете на този двигател са безсмислени, защото ако целта е само 50 допълнителни к.с, то по-добрия вариант е купуването на кола с означение М.

7. Не може да се понижава!

Подобно на двигателя, и очакването на подлежи на много промени. „Повечето хора обичат да понижават колите си, което е грешка“, според Кевин от Birds. Колата и без това докосва пътя при големи неравности със стандартно окачване“. Ако все пак човек търси подобрения, може да смени амортисьорите с Bilstein. Но понижението на очакването определено ще наруши управлението и возията.

8. Двигателят не създава никакви грижи

За разлика от сложния S двигател на Z4 M, N52 в 3.0si не би трябвало да създава никакви главоболия. „Двигателите са направо куршумоустойчиви, а соленоидите Vanos са най-големия им проблем, но той не се разрешава скъпо“. Обикновено при светване на лампата на двигателя се касае именно за този проблем.

9. За 14 хиляди евро се купува едно бижу

В момента се предлагат около 50 бройки Z4 купе в Autotrader, а кабриолетите са почти 900. То се произвежда от 2006 до 2009 година и винаги е било нишов продукт. Това означава, че опциите са силно ограничени, но възможности за намиране на читава бройка все пак съществуват. Могат да се намерят и за под 10 хиляди, но по-читавите екземпляри с малък пробег са скъпи. Инвестиция от 14 хиляди за запазен екземпляр може би си струва.

 

Източник: Car Throttle

 

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.