Land Rover

Новият Land Rover Discovery е тук

2016.09.29

 

Land Rover разкри петата генерация на Discovery в Париж. Той е оборудван с много умни технологии.

Марката е подходяща за всеки искащ да се придвижва по всевъзможни терени, с много багаж и пътници, и все така да получи максимален комфорт. Точно това предлага Land Rover Discovery.

Какви са предимствата и недостатъците му? Той е все така доста голям, но в сравнение с предния модел е много по-лек. Компанията успява да намали цели 480 кг от теглото на автомобила.

Той тежи 2115 кг, а голяма част от олекотяването е за сметка на новото шаси – компанията заменя здравото но тежко стоманено шаси на предната версия с монокок изграден от 85% алуминий. Както се предполагаше от изтеклите преди месеци снимки, колата изглежда подобно на Discovery Sport, с тази разлика, че е доста по-голяма.

По отношение на окачването, компанията ползва двойни носачи отпред и интегрална връзка отзад. Подобно на Discovery 3 и 4, и новото Disco получава въздушно окачване и може да се настройва от 40 до 75 мм. За бързо шофиране има още по-ниска настройка – Speed Lowering понижава до 13мм с цел да намали въздушното съпротивление.

 

Както може да се очаква, новият модел идва с цял куп подобрения, които ще направят шофирането по трудни терени по-лесно и комфортно. Обичайно срещаните технологии включват тракшън контрол и настройка за голям наклон, но колата има и повишена стабилност против преобръщане. При критична ситуация Discovery задейства спирачката към външните колела с цел колата да не се обърне по таван. Друга интересна система е наречена Wade Sensing – тя ползва радари и умни сензори за да алармира водача, ако пред него има „непроходими“ места с които Discovery не може да се справи.

Звучи много добре, но все пак реалното предназначение на този тип автомобили е пренасянето на максимален брой пътници и багаж, т.е.практичността. Тя е доста по -важна от офроуд способностите на возилото и за щастие Discovery се справя доста добре и по това перо.

Както и преди, местата са седем, а колата е оборудвана с девет USB гнезда и допълнителни четири 12-волтови контакта. Багажника има вместимост от 2406 литра.

Освен това новият модел включва няколко автономни функции, включително система за аварийно спиране, система контролираща скоростта на офроуд терени, както и система за помощ при сложни маневри при теглене на ремарке или каравана.

Гамата започва с модел с мощност 236 коня и въртящ момент 498Nm, с двигател SD4 – 2-литров дизел. За всички търсещи по-висока мощност ще се предлага и вариант с V6 дизел с мощност 254 к.с и 571Nm. Гамата завършва и със необичайна бензинова версия – тя е с 335 к.с и V6 двигател.

2-литровият вариант има следните параметри – комбиниран разход 6.5 литра на 100 км и 171g/km CO2. Варианта с 3-литров V6 дизел гори 7.2 на 100, докато СО2 емисиите са 189g/km. А какво да кажем за V6 бензин? Очаквано при него разходът нараства до 10.9 литра на 100 км, а CO2 е 256g/km.

Кой иска една такава кола? Цените започват от 51,000 евро за базовия S вариант, и стигат до 80,000 Евро. Discovery ще се продава от пролетта на 2017г, а официалният му дебют пред публика ще се случи на изложението в Париж.

Източник: Car Throttle

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.