За връзка с нас: 0700 30 177
Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

Ferrari GTC4 Lusso T предлага четири места, 603 коня и задно задвижване

2018.09.06

 

Ново Ferrari!

Ето го. GTC4 Lusso T е шестия модел от гамата. Това е модел различаващ се от GTC4 Lusso единствено по едно главно Т в името, така че може да се счита за разновидност на първото с друг двигател. Това го прави единственото GTC4 с избор на различни двигатели, освен ако не добавим странните специални модели от 80-те с 2-литрови двигатели.

Под дългия преден капак се намира голям 3.9 литров V8 двигател с турбо, захранващ единствено задните колела. Това поставя колата на различна плоскост спрямо стандартното Lusso, което има 6.3-литров V12 с естествена аспирация и задвижване на четирите колела. Освен това, Lusso T е и по-достъпно – ще се предлага с 35,000 евро по-ниска цена или стартова цена от около 230,000 евро.

Какво още е новото?

Разликите не са значителни. Останалите елементи от колата, като електронен диференциал, завиване на четирите колела, система против приплъзване, и други - са възможно най-модерните. А освен ако човек не избере някои от екслузивните модели 20-инчови джанти за Lusso, Т версията изглежда точно като оригинала с V12.

Представянето сигурно е по-лошо?

С малка разлика. Този V8 произвежда 603 к.с и 756Nm въртящ момент, което го поставя на друга плоскост спрямо V12 – разликата е около 80 коня. Но това е практика при двигателите с турбо – те разчитат на по-висок въртящ момент отколкото конски сили. Ускорението на модела от 0 до 100 км/ч на права отсечка е за 3.5 секунди, което е с едва 0.1 секунди по-бавно от версията с V12. Максималната скорост на колата е 320 км/ч, или с 14 км/ч по-ниска. Всички тези разлики са несъществени за голяма част от хората, освен за най-запалените по Ferrari.

Но защо някой ще иска по-евтината и бавна кола? Според италианците, двата модела са различни и неконкуриращи се предложения. Версията със задно задвижване е по-лека и пъргава, с по-висок приоритет на теглото към задницата (вече 46:54 спрямо предходните 48:52), което е предпоставка за по-малко недозавиване.

В някои страни данъкът ще е значително по-нисък, а теоретично колата има 30% по-дълъг пробег с едно зареждане. Резервоарът е все така 91 литра, но икономията на V8 спрямо V12 е значителна. За сравнение, V8 има среден разход от 11.4 литра на 100 км, докато V12 цели 15.7 литра на 100 км. Това прави Lusso T по-добър автомобил за дълги преходи. А след като никое Ferrari с четири седалки няма голям багажник, то изборът на по-евтиния вариант е още по-оправдан.

А каква е реалността?

При пълна газ, V8 Lusso T не се задъхва изобщо. Пиковият въртящ момент достига при над 3000 оборота, а двигателят не показва никакви наченки на турбо лаг. Ако се превключи в режим на ръчни скорости, човек лесно би могъл да скочи до 7500 оборота и да стигне ограничителя. Дори и там, двигателят не звучи прекалено войнствено и сякаш спокойно може да стигне до 10,000.

С този способен двигател, колата дори може да се кара само на трета и човек да не сменя предавките с километри. Смяна на втора в завоите и след това отново връщане на трета след излизане от кривата. А третата е доста дълга и служи вярно, т.е четвъртата става ненужна при нормално шофиране на този бърз автомобил.

Но колата не е толкова вълнуваща и вдъхновяваща като други модели на Ferrari. Едни допълнителни 500 оборота биха помогнали, както е при 488 GTB и неговото турбо. Самото ускорение е вълнуващо, но звукът в ушите не е достатъчно галещ и приятен. Но може би ако нямаше версия Lusso с V12 много хора не биха отчели тези неща като недостатъци...

Как се управлява без система за задвижване на четири колела?

Има все така абсурдно високо сцепление. Ferrari споделя, че човек не се нуждае от система за задвижване на четирите колела за добро управление, тъй като различни електронни компоненти могат да направят возилото със задно достатъчно добро.

Липсва недозавиване. Управлението с волана е много приятно и типично за Ferrari. Колата завива с прецизност без значение на скоростта. Самата кола е дълга 4.9 метра и е широка 2 метра. Теглото е 1.8 тона, но изобщо не се усеща при реално шофиране.

Както обикновено, наличен е превключвател Manettino на волана. Чрез него водачът сменя режимите между лед, дъжд, комфорт и спорт. Системата за помощ може и напълно да се изключи, което събужда Side Slip Control системата. Има и бутон за „неравни пътища“, който променя окачването и настройките на двигателя, защото такива за писта не винаги са идеалните.

В по-кротките режими на Lusso T, човек може да усети по-малка стабилност при повишаване на мощността след завоите. Връщането на стандартните настройки не превръща в колата в експресивен звяр искащ да остави черни дири от гума на пътя. Вместо това, автомобилът става супер пъргав и деликатно движещ се – може би като едно Audi RS. А темпото му е забележително.

Т.е. кара се добре?

На много неравен извънградски път, автомобилът върши страхотна работа за да пренебрегне настилката под себе си. Големи неравности и коловози не го изваждат от линията на движение, но пренасят вибрациите до седалките и пътниците. Може да изглежда като GT модел, но е доста твърд като типична спортна кола, дори и при настройки на окачването комфорт.

Същото се отнася в голяма степен и при каране в по-агресивни режими. Двигателят е много приглушен при скорости до 100 км/ч, а преминаване през леки неравности на магистрала направо разтриса седалките. В сравнение с други четириместни модели като Bentley Continental и Aston Martin DB11 това Ferrari е по-остро.

Кое GTC4 е по-добро?

Има много неща за харесване в това турбо Lusso. Представянето му е бомбастично и много по-близко до типична спортна кола отколкото GT, което е вероятно най-големия му коз спрямо V12 Lusso.

Колата е лесна за каране с високи скорости в дълги периоди от време. Но ако се настъпва ще изгори пълен резервоар за два часа, игнорирайки всички икономии, които може да постигне при нормално шофиране. Ако трябва обаче да се избира, повечето хора сигурно ще платят екстра цената за V12, 2.4 литра и 750 оборота повече от V8.

Според Ferrari продажбите ще се разпределят по равно. А различни закони и такси биха довели до по-голяма разлика в цените между двата модела в отделните държави.

 

 

Източник: Top Gear

Последни новини
Категории