Toyota

Защо AE86 не е просто обикновена Toyota Corolla от 80-те

2017.01.31

Не може да оспорим факта, че AE86 е модел Corolla от 80-те, но тук не става въпрос за една обикновена Corolla...

Има хора за които различните неща в живота са търсени като начин да изпъкнат сред масата от единомислещи фешън маниаци. Това е валидно за много хора, а една група от тях го правят единствено заради бунтарския си дух. Защо споменаваме всичко това? Независимо дали я харесвате или не, AE86 е уникална кола. Всеки човек има различно мнение за този модел. Много хора я мразят и твърдят, че това е просто една Corolla. Но всеки запознат малко по-навътре с този модел, и имал един или повече такива автомобили, несъмнено ще оспори това твърдение ... и то с право.

За да разберете добре AE86, първо трябва да разгледате ерата от която този модел идва – 80-те години на миналия век. Студена война, криза с горивата, емисии и неясно бъдеще. Когато съпоставяте 86 с други модели от 80-те години вие сигурно я считате за среден или нисък клас автомобил, но в действителност АЕ86 е нещо много повече.

1985 Mustang разполага с 210 коня и тежи 1361 кг.
1985 Supra разполага с максимална мощност от 161 hp, и тежи 1361 кг.
1985 Porsche 944 Turbo има 217 коня и тежи 1406 кг.
1985 Camaro IROC-Z разполага с 215 к.с и тежи 1497 кг.
1985 Corvette предлага 250 к.с и тегло от 1451 кг.

В същото време, Corolla GT-S от 1985 има мощност от 112 коня, но теглото и е едва 907 – 997 кг.

В свят на V8 и турбо, малката 86 е оборудвана с 1.6-литров, 4-цилиндров двигател. Не казваме, че колата е бърза, защото това не е така. Но АЕ86 има нещо, което другите съперници не предлагат – пъргавина. Не твърдим, че това е най-добрата кола, защото по това време има и други малки и пъргави японски коли. Просто се опитваме да защитим тезата, че това не е просто една обикновена Corolla. Но нека да продължим.

Много хора не знаят, но през 80-те има повече продадени други модели на Corolla отколкото АЕ86. Точно така, съществува Corolla, която наистина е нещо обикновено, за разлика от АЕ86. Ето я и нея!

Това е нормалната Corolla, предлагана на всички онези клиенти желаещи „Корола“. Тя има всичко нужно за да задоволи собствениците си – модерна визия, доста пространство вътре, малка мощност и предно задвижване.

АЕ86 GT-S не е просто кола в обвивка на Corolla с няколко спортни елемента. Тя е една истинска спортна кола – проектирана именно с такава цел. Всяка част от AE86 е напълно ексклузивна. Стремежът на японците да сложат в нея невероятен двигател ги кара да се обърнат към Yamaha за помощ. Ето защо, двигателят 4А-GE е проект на Yamaha. Други такива агрегати са следните:
2JZ
1JZ
2ZZ
Beams 3SGE
1UZ
Както и 2000gt, LFA…

AE86 e нещо като прощално сбогом на старите времена. С всички нови регулации и насоки, предстоящите спортни модели никога няма да останат същите. АЕ86 е последната Corolla със задно задвижване, както и една от последните такива Toyota изобщо. Освен че е последно ура за Toyota, моделът е предназначен за една от специалните състезателни серии. Няма да е прекалено смело ако кажем, че колата е проектирана с намерението да служи като платформа за различни състезателни серии.

На първо място, те не искат да пуснат четириврат модел за тази цел... това би било смешно.

AE86 всъщност е доста важен модел за състезателните серии през 80-те и 90-те години. Скоростната кутия и LSD в АЕ86 в голяма степен загатват за това нещо. Някой може да каже, че моделът е проектиран само за една цел, но той се държи еднакво добре на пистата и на пътя. Той променя света и поставя на картата японските автомобили като добра алтернатива за феновете. Много хора започват през 80-те именно с този модел. Това прави и Кеичи Тсучия, използвайки АЕ86 за дрифт.

Подобно на Кеичи, съществуват много автомобилни ентусиасти, които започват своя път именно с АЕ86. Създателят на RWB модифицира АЕ86 за състезания, а моделът дълго време е вдъхновение за него.

АЕ86 не е просто автомобил. Той е нещо много специално.

Източник: Car Throttle


 

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.