Alfa Romeo

7 интересни неща за новата Alfa Romeo Stelvio

2017.03.06

Car Throttle успяха да подкарат новия подобен на SUV автомобил. Ето някои интересни неща, които успяха да научат за Stelvio.

Stelvio, името със сигурност означава нещо за хората, които са по-запознати с автомобилите. Независимо дали чрез Top Gear, четене на форум или реална среща - Stelvio е примамливо име за всеки фен.

Alfa кани няколко уважавани издания да тестват новия амбициозно именуван кросоувър в едноименния парк в Италия. Дали автомобилът минава успешно теста? Продължете да четете по-надолу за да разберете...

Тестът е доста разнообразен – включва камениста настилка, асфалт, участъци със сняг, сухи и бързи отсечки – всичко каквото може да се иска от един тест. Ето впечатленията за новия конкурент на BMW X3.

Изглежда по-добре на живо

Да кажем, че не сте от големите фенове на визията и концепцията на Stelvio. Той обаче изглежда доста по-добре на живо, отколкото на снимките. Може да се нарече кросоувър, защото няма толкова елементи типични за SUV. Той е по-нисък, по-елегантен и има повече стил. Прилича повече на съперник на GLC купе.

Автомобилът се базира на същата платформа като Giulia – има съвсем същата колесна бара, но с 65мм по-голям клиърънс. Шофьорът седи със 190мм по-високо при същата настройка на седалката.

Доста е удобна

Ако изключим леко некомфортното чувство при шофиране в режим N (нормален), то Stelvio се държи просто брилянтно на пътя. Адаптивното окачване при ниски скорости осигурява плавно преминаване през неравности.

Седалките са доста удобни, но може би една идея по-широки. Кабината е проектирана с цел максимален комфорт. Добра идея би било поставянето на по-големи подлакътници, а електрическите седалки тук не осигуряват регулиране в тази област.

Воланът се върти много бързо

Коефициентът на завъртане на волана е 12.0. Това е по-бързо от Ferrari 458 или един от най-бързите волани, които може да се открият в момента. Осигурява прекрасна динамика и управление. В известна степен воланът е леко мек и му липсва достатъчна обратна връзка с пътя. Но пък е достатъчно точен за да може всеки път да завиете навреме при влизане в завоя. Що се отнася до сцеплението, Stelvio предлага много. Alfa са свършили страхотна работа с баланса, разпределението на теглото (50/50), сътрудничеството и взаимодействието между осите.

Който търси скорост, да гледа другаде

Преди пускането на 2.9-литров бензинов модел с двигател Ferrari Quadrifoglio V6 по-късно тази година, най-мощното Stelvio разполага с 276 коня. На хартия, ускорението му от 0 до 100 км/ч на права е за 5.7 секунди, което изглежда прилично. В реални условия обаче колата не е толкова бърза – особено при нормални скорости /50-120 км/ч/ тя се усеща тромава. Част от причините със сигурност се крият в теглото – то е 1600 кг, въпреки редицата подобрения в шасито и олекотяването на негови елементи.

За най-добро представяне, двигателят трябва да се поддържа в обороти над 3000, при които турбо лагът е сведен до минимум, а колата започва да става по-пъргава. Между 3000 и 4500 оборота тя разполага с достатъчно въртящ момент.

Четири задвижващи колела

Настъпването на педала на газта докато се преминава през завоя кара колата да се усеща сякаш е със задно. Всъщност обаче тя изпитва известни трудности да вкара в пътя външната задна гума. Докато 100% от въртящият момент отива назад през повечето от времето, при динамично каране и натискане, въртящият момент се разпределя в съотношение 50 на 50. При изхода от завоите, системата за задвижване на четирите колела плавно преразпределя въртящия момент за най-добро представяне. Тази кола е направена за хора търсещи добър автомобил, така че презавиването тук е изключено от уравнението

Двигателят страда от липса на характер

2-литровият четирицилиндров двигател се държи най-добре при над 2000 оборота. Той е доста плавен и безшумен при всякакви скорости и осигурява добра тяга без ясно изразен турбо лаг. Лагът съвсем изчезва при над 3000 оборота, което е типично за подобни конфигурации. Става по-шумен едва при около 5500, което не е добре за хората търсещи италиански двигатели с характер.

Общо взето, двигателят е ефективен, но не толкова интересен. Дизелът е подобен – с добър въртящ момент и плавност, но липса на ясно изразен стил подходящ за марката Stelvio.

Перфектна за определена група хора

Според създателите на този модел, неговият приоритет е комфорта и изтънчеността. След това идва визията и шофирането. Комфортът и стилът тук са наистина добре подчертани, затова липсата на характер може да се пренебрегне от определени купувачи. Stelvio изглежда добре паркиран до доста скъпи автомобили, и е по-отличаващ се от модели като X3 и Q5.

Това е една по-спокойна кола от Alfa. Не е проектирана за бързо преминаване през завои или за спринт на права. Говорим за изискан круизър от една от най-известните компании производителки на автомобили. Моделът е съблазнителен и модерен избор – интересна алтернатива на германските коли, подходящ за хора не искащи да правят компромис при търсеното на автомобил. Може да не е динамичен, но с този модел със сигурност Alfa успява да привлече съвременната публика.

 

Източник: Car Throttle

 

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.