Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Има няколко важни причини защо моторното масло е много важно за правилното функциониране на двигателя. На първо място то осигурява нужната смазка за движещите се метални части и гарантира, че те няма да се трият, износят и нагреят до критични температури. В дългосрочен план, ако поддържате маслото в оптимално количество и качество може да си спестите големи суми за ремонт и дори да усетите икономия на гориво, тъй като двигателят няма да се затормозява толкова много.
В течение на годините двигателят отлага частици, което означава, че маслото не може да се ползва вечно. Ако се чудите колко често трябва да го сменяте – проверете спецификациите на вашия мотор. В съвременните коли цифрата е някъде около 16,000км и варира според модел, двигател и регион. А мита за смяна на всеки 5 хиляди км може спокойно да го игнорирате.
Двигателните масла се означават по два признака – студен вискозитет и горещ вискозитет. Двете числа се изписват с големи букви на бутилката, давайки информация за това, колко добре ще реагира маслото при студен старт – особено важно за хора живеещи на студен климат. От опаковката ще разберете и плътността при високи температури.
Първото число, което се прибавя към буквата W (от Winter – зима), е студения вискозитет. Колкото по-малко е числото, толкова по-добро при ниски температури е маслото. Ако числото е прекалено голямо и някоя студена сутрин се опитате да запалите маслото може да се окаже прекалено плътно и двигателят да не може може да запали.
Второто число е вискозитета на маслото тествано при температури на работещ и загрял двигател. Колкото по-високо е числото, толкова по-плътно е маслото. Ако двигателят е често около критичните нива и карате с високи скорости – търсете масло с по-високо второ число. Потърсете в спецификациите за вашия автомобил кои са оптималните масла за двигателя.
Минералното масло е в голямата си част непроменено след добиване от земята, докато синтетичното е претърпяло процес на дестилация и разлагане до базови съставки. Тези молекули могат да се модифицират с цел по-добра защита. Минералните масла са по-евтини, но имат повече примеси и не осигуряват най-оптимално смазване.
Готиното в напълно синтетичните масла е, че умни учени могат да ги подобрят много в лабораторията и да ги направят още по-устойчиви и с по-голяма защита от износване, антиоксиданти и корозия. След като базовото масло е готово, специалистите обикновено добавят цинк, фосфор, и молекули сяра.
Звучи нелогично, но е факт. Някои компании са постигнали подобряване на коефициента на смазване след добавянето на титан в маслото. Когато спрете двигателя маслото излиза, а с добавянето на метал се постига тънък слой от защита при последващо стартиране на двигателя. Според изчисленията 75% от износването на двигателя се случва точно в първите секунди след запалването – преди маслото да достигне всички части и да влезе в оптимален режим на работа.
Още един начин за намаление на износването при стартиране е добавянето на намагнетизирани частици в маслото. Когато двигателят се изгаси тези частици се закрепват вътре и намаляват износването при запалване.
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.