Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

Mazda иска да спаси света с новия си бензинов двигател с по-малко свещи за запалване

2017.08.10

Японският производител разкри визия за устойчиво развитие 2030, включваща нови бензинови двигатели с намалени вредни емисии.

В последно време станаха модерни грандиозните планове на различни производители на автомобили, които обикновено се въртят около електричеството. Само преди няколко седмици Volvo намекна, че ще ползва електрически двигатели във всички нови автомобили от 2019 година. Maserati има подобни планове за същата година.

От друга страна Mazda ще поеме по по-различен път. Съвсем наскоро, японският производител разкри нещо наречено „ Sustainable Zoom-Zoom 2030“ - дългосрочна визия за развитието на автомобилите Mazda. Интересното нещо в плана е това, че електричеството е доста назад като приоритет.

То се споменава символично по средата на страницата: „От 2019 година ще започнем да предлагаме електрически возила и технологии в региони с висока степен на ползване на чиста енергия с цел намаляване на замърсяването“.

Ето защо, Mazda има намерение да продължи да развива традиционните двигатели с вътрешно горене, предлагайки нови бензинови агрегати с революционно висока компресия.

Всички знаем за усилията на компанията за направи хомогенен бензинов двигател с компресионно запалване на заряда (HCCI). Този тип двигатели обикновено нямат запалителни свещи, а възпламеняват сместа чрез компресия, подобно на дизеловите двигатели.

Mazda обаче ще направи нещо различно. През 2019 се очаква SkyActiv -X двигателя, който е HCSI – SI означава искрово запалване. По този начин ще се смесят двете технологии: компресията и запалителните свещи.

Въздушно-горивната смес в цилиндрите няма да се възпламени при нормални условия, а с помощта на компресия до експлозия. Това ще направи възможно „супер слабо изгаряне“, и повишена с до 30% ефективност. Така че двигателят се очертава да е по-ефективен от последния дизел на Mazda.

Японците се очаква да монтират и компресор към SkyActiv-X, постигайки „безпрецедентно голяма отзивчивост на двигателя и с 10-30% по-висок въртящ момент“ .

Дами и господа, май в бензиновите двигатели все още има живец...

 

Източник: Car Throttle

 

Последни новини
Категории

Последно добавени

Фар за Hyundai i10 1.1, 65 к.с., 2008 г., позиция: лява
Кат. №: s_149516361
265.00 лв. -10% 238.50 лв.
Глава за Dacia Sandero 1.5 dCi, 75 к.с., 2015 г.
Кат. №: s_149381839
707.20 лв.
-40% 424.32 лв. (Цена на едро)