Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

Прототип на очакване работи без пружини или амортисьори

2018.01.31

С главна цел снижаване на теглото, това странно и гъвкаво окачване с двойни носачи може да се преработи за да се впише в различни автомобили, като ще изкара повече отколкото останалите елементи на колата.

Британски консорциум разработи прототип на система за окачване без пружини и амортисьори. Базира се на дизайн с двоен носач огъващ се за да абсорбира неравности и по този начин наподобяващ конвенционалното окачване.

Нарича се LIFT – съкратено от „Олекотена иновативна гъвкава технология“. Има потенциала в бъдеще да генерира електричество и да подпомага главната система на електрически автомобил. Според доклад на Autocar, разработчиците включват Ariel – създателите на Atom. Резултатите до момента са довели до осигуряване на финансиране от Innovate UK, но парите все още не са достатъчни за гарантиране на светлото бъдеще на Lift.

Управляващият директор на Simpact, една от фирмите в консорциума, споделя как точно се е зародила идеята:

:Концепцията не е трудна за разбиране. Гъвкавите носачи са прикрепени към шасито, а дизайнът на вътрешната им структура гарантира движението на колелата. Но подобни окачвания са доста сложни като дизайн. За щастие вече имаме достъп до сериозна изчислителна мощ и можем с компютри да проверим системата при абсолютно всякакви условия“

Чрез производство на рамената на очакването с композитни влакна, строго контролирани да се намират в специфична ориентация, инженерите могат да ги направят много гъвкави но супер устойчиви. Дизайнът предвижда експлоатационен живот от 1 милион километра, повече от живота на поне 99.9% от всички автомобили на планетата, а планираната употреба включва и камиони.

Но може би най-завладяващата перспектива е използването на пиезо влакна, които променят характеристиките си когато са изложени на електрически ток, и могат самите те да генерират електричество от движението. Идеята е, че естественото движение на рамената при абсорбирането на неравностите на пътя може да създава достатъчно ток за покриване на нуждите на електрическите автомобили. Това би увеличило техния пробег, а производителите биха могли да ползват по-малки и леки батерии за покриване на същата дистанция.

Източник: Car Throttle

Последни новини
Категории

Последно добавени

Фар за Mazda MPV 2.0 DI, 136 к.с., 2003 г., позиция: лява
Кат. №: s_1166087
175.90 лв.
-50% 87.95 лв. (Цена на едро)
Фар за Opel Insignia 2.0 CDTI, 131 к.с., седан, 2009 г., позиция: дясна
Кат. №: s_148982495
266.70 лв.
-50% 133.35 лв. (Цена на едро)
Стоп за Volkswagen Touran 1.9 TDI, 105 к.с., 2009 г., позиция: лява
Кат. №: s_148976157
191.40 лв.
-50% 95.70 лв. (Цена на едро)
Фар за BMW X5 (E53) 4.4, 286 к.с. автоматик, 2002 г., позиция: дясна
Кат. №: s_1193277
143.10 лв.
-50% 71.55 лв. (Цена на едро)
Фар за Honda CR-V II (RD4–RD7) 2.0, 150 к.с., 2003 г., позиция: лява
Кат. №: s_1193499
160.50 лв.
-50% 80.25 лв. (Цена на едро)
Фар за Citroen C4 Picasso 1.6 HDi, 109 к.с. автоматик, 2009 г., позиция: лява
Кат. №: s_1216539
188.60 лв.
-50% 94.30 лв. (Цена на едро)
Стоп за Suzuki Grand Vitara 1.9 , 129 к.с., 5 вр., 2007 г., позиция: лява
Кат. №: s_2027230
210.00 лв.
-50% 105.00 лв. (Цена на едро)