За връзка с нас: 02 437 32 48
Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.

Прототип на окачване работи без пружини или амортисьори

2019.04.20

С главна цел снижаване на теглото, това странно и гъвкаво окачване с двойни носачи може да се преработи за да се впише в различни автомобили, като ще изкара повече отколкото останалите елементи на колата.

Британски консорциум разработи прототип на система за окачване без пружини и амортисьори. Базира се на дизайн с двоен носач огъващ се за да абсорбира неравности и по този начин наподобяващ конвенционалното окачване.

Нарича се LIFT – съкратено от „Олекотена иновативна гъвкава технология“. Има потенциала в бъдеще да генерира електричество и да подпомага главната система на електрически автомобил. Според доклад на Autocar, разработчиците включват Ariel – създателите на Atom. Резултатите до момента са довели до осигуряване на финансиране от Innovate UK, но парите все още не са достатъчни за гарантиране на светлото бъдеще на Lift.

Управляващият директор на Simpact, една от фирмите в консорциума, споделя как точно се е зародила идеята:

:Концепцията не е трудна за разбиране. Гъвкавите носачи са прикрепени към шасито, а дизайнът на вътрешната им структура гарантира движението на колелата. Но подобни окачвания са доста сложни като дизайн. За щастие вече имаме достъп до сериозна изчислителна мощ и можем с компютри да проверим системата при абсолютно всякакви условия“

Чрез производство на рамената на окачването с композитни влакна, строго контролирани да се намират в специфична ориентация, инженерите могат да ги направят много гъвкави но супер устойчиви. Дизайнът предвижда експлоатационен живот от 1 милион километра, повече от живота на поне 99.9% от всички автомобили на планетата, а планираната употреба включва и камиони.

Но може би най-завладяващата перспектива е използването на пиезо влакна, които променят характеристиките си когато са изложени на електрически ток, и могат самите те да генерират електричество от движението. Идеята е, че естественото движение на рамената при абсорбирането на неравностите на пътя може да създава достатъчно ток за покриване на нуждите на електрическите автомобили. Това би увеличило техния пробег, а производителите биха могли да ползват по-малки и леки батерии за покриване на същата дистанция.

Източник: Car Throttle

Последни новини
Категории

Последно добавени

Реостат за Volkswagen Golf IV (1998-2004)promo Реостат за Volkswagen Golf IV (1998-2004)
Кат. №: s_840014
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Вътрешна дръжка за Citroen Jumpy 1.6 16V HDi, 90 к.с., 2007 г., позиция: дясна, заднаpromo Вътрешна дръжка за Citroen Jumpy 1.6 16V HDi, 90 к.с., 2007 г., позиция: дясна, задна
Кат. №: s_1143998
4.30 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Интериорна пластмаса волан за Chrysler Voyager 2.4, 151 к.с., 1999 г.promo Интериорна пластмаса волан за Chrysler Voyager 2.4, 151 к.с., 1999 г.
Кат. №: s_1178394
3.40 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Стоп за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: дясна № 90181022promo Стоп за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: дясна № 90181022
Кат. №: s_1275307
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Лентов кабел за Ford Mondeo Mk III 2.0 16V TDDi, 115 к.с., комби, 2001 г.promo Лентов кабел за Ford Mondeo Mk III 2.0 16V TDDi, 115 к.с., комби, 2001 г.
Кат. №: s_767820
3.20 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Капак ангренаж за Mercedes-Benz E-Class 210 (W/S) 2.3, 150 к.с., седан, 1995 г.promo Капак ангренаж за Mercedes-Benz E-Class 210 (W/S) 2.3, 150 к.с., седан, 1995 г.
Кат. №: s_1116662
4.80 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Огледало за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: лява № 96136187promo Огледало за Daewoo Racer (1986-1995), позиция: лява № 96136187
Кат. №: s_1275805
4.90 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.
Дроселова клапа за Ford Fiesta IV 1.25 16V, 75 к.с., 5 вр., 2001 г.promo Дроселова клапа за Ford Fiesta IV 1.25 16V, 75 к.с., 5 вр., 2001 г.
Кат. №: s_1123311
4.40 лв. Промо цена
Редовна цена: 5.00 лв.