Hyundai

Hyundai показа първия си мощен хечбек: i30 N

2017.07.21

Чакахме новия Nyundai N доста дълго, но ето че завесите най-накрая паднаха...

След около четири години работа, Hyndai най-накрая показаха супермощен хечбек.

i30 N е продукт на години проучвания и разработка, включително в Световния рали шампионат и няколко опита в надпреварата 24-те часа на Нюрбургринг.

Базира се на фамилния хечбек i30, но версията N е доста силно преработена от новата перформанс дивизия на корейците.

i30 N се отличава с 2-литров турбодвигател с мощност 247 коня за стандартната кола и 271 к.с за версията „Перформанс“. Скоростната кутия е шест-степенна ръчна, а задвижването е предно.

На хартия, това означава ускорение до 100 км/ч за около 6 секунди, а i30 N има ограничител на скоростта при 250 км/ч. Система за контрол на старта осигурява перфектното потегляне всеки един път.

С електронно-контролирано окачване, електронен диференциал за 5% по-бързо преминаване в завоите, контрол на оборотите при смяна на предавки надолу и клапанова система за променливо изпускане на газове, i30 N обещава да е един доста интересен бърз хечбек. А специален 'N' бутон автоматично променя настройките за максимална агресия.

В кабината, i30 N предлага 8-инчов сензитивен екран с навигация и показания като мощност, въртящ момент и време. Режимът N има специално меню, позволяващо на водача да избира собствени настройки на двигател, окачване, волан, диференциал, обороти, изпускател и контрол на стабилността.

Колата излиза с Apple CarPlay и Android Auto, система за безжично зареждане на телефони и 7-годишен абонамент за Hyundai LIVE, която включва информация за време, трафик и вероятно нещо доста полезно за такъв автомобил – информация за радари измерващи скоростта.

В стандартното оборудване са технологии за сигурност като аварийни спирачки, поддържане на курс в лента, разпознаване на пътни знаци и други.

Hyundai взема буквата N за перформанс дивизията си от базата си в Кореа – Намянг, както и от Нюрбургринг – мястото за тестване на автомобили. По време на развитието на новия модел са били навъртяни повече от 500 обиколки на Ринг в рамките на само четири седмици – всичко това като част от програмата за тест на издръжливостта включваща пробег от 200 хиляди км.

Hyundai i30 N участва два пъти и в Нюрбургринг 24 с цел тестване на компоненти по двигателя и настройки на окачване. Това вероятно означава, че колата скоро ще получи официално време на пистата, което ще е добре за директното и сравнение с конкуренти.

Цената към момента е неизвестна, но дебютът на i30 N в Европа се очаква към края на годината.

Източник: Car Throttle

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.