Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Наскоро Suzuki изтегли модел Celerio след като журналисти проведоха тест и откриха, че спирачките просто не работят. Всичко това при скорост от над 120 км/ч.
Teknikens Värld е Шведско автомобилно списание, което е супер известно със своя т.н. „Тест с лосове“. Тестът симулира бързо избягване на препятствия на пътя, като водачът завива рязко на ляво и след това на дясно. Бързата смяна на траекторията е достатъчна да извади от равновесие повечето коли, затова производителите внедряват системи неутрализиращи ефекта и държащи колата стабилна на пътя.
През 1997 година тогавашната нова Mercedes A-класа се провали на теста като се преобърна, а Jeep Grand Cherokee спука няколко гуми през 2012 година.
Ford Pinto беше проектиран като отговор на евтините и добри Японски коли станали популярни след 60-те години. По време на тестовете инженерите откриват, че ако колата е ударена отзад, дори и при ниска скорост, монтирания отзад резервоар може да се пръсне и горивото да изтече на пътя. Това е представка за пожар, но Ford странно защо решават да оставят нещата така, надявайки се че разходите за покриване на щетите на жертвите ще са по-малки от изтеглянето и поправянето на всички коли. Ford все пак изтеглят всички коли през 1977 година – модели произведени между 71 и 76 година.
Знаещи за проблема, но не правещи абсолютно нищо. Може би си мислите, че това няма как да се случи в днешно време? Грешите! През 2014 година GM беше принудена да изтегли близо 28 милиона коли по целия свят заради повредени ключове за запалване. Проблемът беше свързан с това, че запалването можеше да се изключи дори по време на шофиране, а въздушните възглавници да не се отворят при удар. Дефектът е довел до 42 смъртни случая. Шокиращото е, че GM са знаели за проблема почти десетилетие преди да предприемат мерки. В момента се превежда разследване защо им е било нужно толкова много време за реакция.
Всеки имащ опит с каране дълго време зад Тойота може би знае, че ускорението им често е съвсем случайно и непланирано. През 2009 година беше открито, че подът може да блокира педала на газта и колата да ускори без да го искате. В началото на 2010 година компанията осъзна, че проблемите не са в пода, а в самия педал, в следствие на което отново доста коли бяха изтеглени за ремонт.
Когато си купувате една от най-желаните спортни суперколи, се предполага че искате да я карате бързо. За жалост това можеше да е много опасно, ако Porsche не бяха осъзнали, че рамената на задното окачване са склонни на счупване при „определени условия“. Компанията трябваше да замени и крепежните елементи на предната ос.
В Америка законодателството изисква багажника да има механизъм позволяващ на човек затворен вътре да се измъкне. Ferrari 458 обаче се проваля в това... представете си само как дефекта е бил открит след някоя шега погодена на приятел....
Англия е болезнена тема за много производители. Докато в повечето страни се шофира от дясната страна, в Англия и малко на брой страни карат от ляво. Това значи, че производителите трябва да преобразуват моделите си с дясно разположен волан. Peugeot/Citroen прави това чрез монтиране на напречна греда до механизма в ляво. За жалост, те не го скриват, така че пътниците могат да натиснат спирачката през килима.
Lancia Beta Montecarlo е още една проблемна кола – този път спирачките. Проблемът е, че сервото е прекалено твърдо, което може да блокира предните колела. Компанията разрешава проблема като просто маха сервото! Може да не спрете, но поне колелата няма да блокират когато ударите колата отпред.
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.