9 шокиращи дефекта в автомобили допуснати за производство

2015.12.24

Въпреки сериозните тестове преди пускането на пазара, много коли имат просто шокиращи дефекти. Единствено ако нещо се обърка в реални условия колите биват изтеглени за поправка. Ето някои от големите провали през годините:

1. Suzuki Celerio спирачен дефект

Наскоро Suzuki изтегли модел Celerio след като журналисти проведоха тест и откриха, че спирачките просто не работят. Всичко това при скорост от над 120 км/ч.

2. Жертви на „Теста с лосове“

Teknikens Värld е Шведско автомобилно списание, което е супер известно със своя т.н. „Тест с лосове“. Тестът симулира бързо избягване на препятствия на пътя, като водачът завива рязко на ляво и след това на дясно. Бързата смяна на траекторията е достатъчна да извади от равновесие повечето коли, затова производителите внедряват системи неутрализиращи ефекта и държащи колата стабилна на пътя.

През 1997 година тогавашната нова Mercedes A-класа се провали на теста като се преобърна, а Jeep Grand Cherokee спука няколко гуми през 2012 година.

3. Експлодиращия резервоар на Ford Pinto

Ford Pinto беше проектиран като отговор на евтините и добри Японски коли станали популярни след 60-те години. По време на тестовете инженерите откриват, че ако колата е ударена отзад, дори и при ниска скорост, монтирания отзад резервоар може да се пръсне и горивото да изтече на пътя. Това е представка за пожар, но Ford странно защо решават да оставят нещата така, надявайки се че разходите за покриване на щетите на жертвите ще са по-малки от изтеглянето и поправянето на всички коли. Ford все пак изтеглят всички коли през 1977 година – модели произведени между 71 и 76 година.

4. Дефектните ключове за запалване на GM

Знаещи за проблема, но не правещи абсолютно нищо. Може би си мислите, че това няма как да се случи в днешно време? Грешите! През 2014 година GM беше принудена да изтегли близо 28 милиона коли по целия свят заради повредени ключове за запалване. Проблемът беше свързан с това, че запалването можеше да се изключи дори по време на шофиране, а въздушните възглавници да не се отворят при удар. Дефектът е довел до 42 смъртни случая. Шокиращото е, че GM са знаели за проблема почти десетилетие преди да предприемат мерки. В момента се превежда разследване защо им е било нужно толкова много време за реакция.

5. Своеволното ускорение на Toyota

Всеки имащ опит с каране дълго време зад Тойота може би знае, че ускорението им често е съвсем случайно и непланирано. През 2009 година беше открито, че подът може да блокира педала на газта и колата да ускори без да го искате. В началото на 2010 година компанията осъзна, че проблемите не са в пода, а в самия педал, в следствие на което отново доста коли бяха изтеглени за ремонт.

6. Дефектното окачване на Porsche 918

Когато си купувате една от най-желаните спортни суперколи, се предполага че искате да я карате бързо. За жалост това можеше да е много опасно, ако Porsche не бяха осъзнали, че рамената на задното окачване са склонни на счупване при „определени условия“. Компанията трябваше да замени и крепежните елементи на предната ос.

7. Без бягство от 458

В Америка законодателството изисква багажника да има механизъм позволяващ на човек затворен вътре да се измъкне. Ferrari 458 обаче се проваля в това... представете си само как дефекта е бил открит след някоя шега погодена на приятел....

8. Мечтата на нервния пътник

Англия е болезнена тема за много производители. Докато в повечето страни се шофира от дясната страна, в Англия и малко на брой страни карат от ляво. Това значи, че производителите трябва да преобразуват моделите си с дясно разположен волан. Peugeot/Citroen прави това чрез монтиране на напречна греда до механизма в ляво. За жалост, те не го скриват, така че пътниците могат да натиснат спирачката през килима.

9. Твърди спирачки, които просто не спират

Lancia Beta Montecarlo е още една проблемна кола – този път спирачките. Проблемът е, че сервото е прекалено твърдо, което може да блокира предните колела. Компанията разрешава проблема като просто маха сервото! Може да не спрете, но поне колелата няма да блокират когато ударите колата отпред.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.