Ford

5 причини защо Ford Focus RS си заслужава

2016.04.25

Впечатленията от последния Focus RS навяват на мисълта, че едва ли някой ще може да му съперничи в реални условия на пътя.

Специалните издания на Ford предизвикват вълнения сред ентусиастите от десетилетия. Само двете букви RS до синия овал са достатъчни за да накарат и най-безчувствения, видял всичко фен да се размекне. Вече съществуват и достъпни Ford RS на сцената под формата на този страхотен мега хечбек, който вече се появи на Stowe в Силвърстоун за първи тест в реални условия. Този тест цели да провери какво е значението на култовите букви RS и дали модела си заслужава... Разберете отговорите по-долу:

1. Нищо не е по-бързо в реални условия

Първият досег с RS може да е малко разочароващ – предимно заради начина по който RS дърпа от втора на трета при излизане в завоите, разчупвайки монотонността на магистралата. При този сценарий RS не е чак толкова бърз колкото се очаква. Малко по-мощното Audi RS3 се справя по-добре при същата ситуация – водача почти залепва за седалката, докато за отключването на потенциална на Focus е нужно повече търпение и финес.

Напускането на главните пътища и карането по второстепенни и с много завои трасета карат Focus да заблести. Веднага водачът осъзнава, че на тази кола може да се има вяра и по-високи скорости от допустимото са възможни – и от законите на физиката и от допустимото от закона. Със сигурност може да се допусне, че друг модел не може да се справи толкова добре на тези пътища както този Focus RS.

Единственият автомобил, който може да се доближи до това ниво е Audi R8 V10 Plus. Той е почти два пъти по-мощен и е също толкова невъзмутим минавайки по трудни трасета. Усеща се доста широк, което означава че на места по които Ford се натиска здраво ще трябва да намалите. Audi би трябвало да е по-бърз на правите, но като цяло сме убедени, че избягване от синия Ford е невъзможно.

2. Конструкция от класа

Основната причина за това колата да понася толкова скорост на пътя се крие в окачването и амортисьорите. RS получава окачване, което е с 33% по-твърдо отпред и 38% по-твърдо отзад в сравнение с ST. В режим СПОРТ амортисьорите работят съвършено за да може RS да преминава през грубия асфалт без гръм и трясък.

В много перформанс автомобили доброто завиване е за сметка на гръбнака ви – той ще почувства всяко едно минаване през неравност на пътя. За щастие при Focus RS има брилянтен компромис. При нормалните настройки на возилото – когато е избран режим Нормален или Спорт – амортисьорите ви позволяват да продължите да натискате, докато те поглъщат неравностите без да се нарушава баланса на колата. По-твърдото окачване и по-силното укрепване на шасито елиминират и усукването му.

Не е толкова комуникативен колкото по-фокусирана машина като Renault Sport Megane 275 Trophy R (с амортисьори Ohlins), но дава достатъчно увереност за настъпването на газта и неразумно бързи скорости.

3. Системата за задвижване на всички колела е страхотна

Ford с право се гордеят със своята система за задвижване. Вместо традиционна система Haldex ползвана от Audi (съжаляваме че отново го споменаваме, но когато говорим за AWD, то именно quatrro е еталон) се ползва система ‘Dynamic Torque Vectoring’ (за динамичен въртящ момент), която разпределя въртящия момент към колелата за оптимално бързо преминаване през завоите.

Системата се появява за пръв път в Range Rover Evoque, а Ford я изпробват в RS – тъй като задните гуми са проектирани да се въртят по-бързо от предните системата не успява да се справи, а Ford се принуждават да я преправят и ползват за перформанс модели.

Двоен, електронно контролируем съединител се грижи за преразпределението на въртящия момент и дистрибуцията към задната ос. Около 70% от мощността обикновено се изпраща към задните колела, но при перформанс моделите на Ford често това число достига 95%, което е показателно за опитите на компанията да предаде на колата едно усещане за задно-задвижен автомобил.

Това се усеща ясно. В режим Спорт се проявява в липса на недозавиване, а колата се чувства доста неутрално. В режим Track на писта се усеща истинския звяр. Мощта отзад е толкова голяма, че наистина може да усетите превъртане на колелата при подаване на газ след шиканите.

Още по-впечатляващ е факта, че липсва усещане за преразпределение на мощността. Audi и тяхната система quattro е готина, защото при нея водачът е напълно наясно за преразпределението на въртящия момент под него, което се усеща много по-явно и сурово. Добре е човек да усеща какво става с колата, но при Focus RS мощността просто е там – без проблеми. Това добавя допълнително чувство на увереност при ускорение след завоите и помага за невероятния баланс на колата.

4. Страхотни режими за каране

Често когато производители включват различни режими за каране променящи начина по който колата се държи на пътя, те или не правят нищо или променят нещата към по-зле. Focus RS разполага с четири режима - Normal, Sport, Track и Drift. Първият прави всичко по-леко и плавно – той е идеален за гладки пътища. Режим Sport е перфектен за високи скорости. Track и Drift са само за писта – те правят колата леко нервна когато е на обикновен път.

Гениалността на тези различни режими е в това, че когато ги ползвате по предназначение това ще подобри значително цялостното изживяване. Режим Sport не прави RS прекалено нервна, така че имате достатъчно увереност да натиснете педала. Ако сте на писта, режим Track прави колата още по-жива. Тя се чувства много пъргава и задно задвижена, което ви позволява да я завъртате при излизане от завоите.

5. Двигателят няма идентичност, но се представя отлично

Focus RS получава двигател на Ford EcoBoost с работен обем от 2.3 литра. Същият агрегат се среща в Mustang, но тук е преработен за производство на 345 конски сили. При режим Старт ускорението не е толкова бързо и лесно, колкото се очаква - но все пак колата постига 0-100 км/ч за 4.7 секунди.

Ускорението и смяната на предавките на права не е толкова вълнуващо. Ford са прекарали доста време в тунинговане на шума от двигателя и изпускателя – човек или ще се влюби в него или ще го намрази.

Водача разполага с мощност дори и при ниски обороти – но с приближаване на червената линия нещата стават още по-добри. Смяната на предавките е солидна, но не толкова запомняща се. 

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.