Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Съществуват няколко важни постижения, които всеки производител трябва да постигне преди да влезе в престижния клуб на елитните автомобили. На първо място, колата трябва да изглежда и звучи добре. Двигателят трябва да е мощен, а колата да ускорява до над 322 км/ч. През 90-те години, светът на автомобилите беше обсебен от максималната скорост. Бяха създадени доста напомпани легенди, способни да изминат над 89 метра за една секунда – коли като Jaguar XJ220 и McLaren F1.
По-късно акцента се измести от максималните скорости и ускорението към управлението и сцеплението. Но технологиите се развиха и вече е възможно постигането едновременно на всичко това. Днешните коли често ускоряват до 100 за под 4 секунди и развиват максимални скорости от над 322 км/ч.
Тук обаче ще поговорим за колите, които не успяват да преминат психологическата граница от 200 мили в час.
R8 GT беше лимитирано издание, фокусирана върху аерото кола предлагаща пределно представяне. Бяха произведени едва 333 бройки, така че GT е рядка порода. Включва 5.2-литров двигател срещащ се в стандартната шосейна кола, но напомпан до 552 к.с. Това повишава максималната скорост на колата от 196 до 199mph, което е точно 320 км/ч.
Въпреки, че R8 GТ e проектирана като малко по-хардкор вариант на R8, колата можеше спокойно да има подвижно вместо фиксирано крило и да премине границата от 322 км/ч заради по-добра аеродинамична ефективност.
C6 Corvette се оказва много важен модел за компанията. С него тя успява да се доближи до най-добрите перформанс модели от Европа, но на сравнително ниска цена. Продължавайки с името Z06 от С2 през 60-те, C6 Z06 получава по-голяма мощ – от 380-те коня на С5 до много по-атрактивните 498 коня изстискани от 7-литровия LS7.
Според официалните цифри за максимална скорост, колата достига до 198mph или почти 319 км/ч, което е забележително за кола струваща под 60,000 евро. Компанията смята скоро да премине психологическата граница с С6 ZR1 и неговия 6.2-литров и оборудван с турбо LS9 V8 доставящ цели 629 конски сили.
Вероятно най-готината кола в този списък, R390 е специално издание пуснато с цел Nissan да покрие изискванията за участия в Le Mans в края на 90-те години. Този модел със средноразположен двигател е проектиран от Йън Калум – мъжът отговорен за Aston Martin DB7 и всеки модерен Jaguar за който може да се сетите.
Макар и Nissan да твърдят, че максималната скорост на колата в Le Mans е 354 км/ч, то шосейният и вариант достига едва до 315. След големия успех с RB26 в Skyline GT-R Lms, инженерите на японците решават да съперничат на най-добрите в класа и представят би-турбо V8 взаимстван от по-стария състезателен модел R89C Group C. Във вариант GT1, колата разполага с 632 к.с , но обикновеният вариант има само 542 коня, което явно е недостатъчно за достигане на границата от 322 км/ч.
Вземете едно 911 Turbo, намалете му теглото чрез премахване на системата за задвижване на четири колела и поставянето на задно задвижване, сложете му брутално окачване. Това е най-общо идеята на GT2. То е голяма стъпка напред спрямо GT3 заради двигателя с двойно турбо доставящ 476 к.с и имащ въртящ момент от 617Nm. Максималната скорост е 319 км/ч.
Добавете към това и шест степенна скоростна кутия, високи обороти, и 3.6-литров шест цилиндров мотор – може би за това цената на GT2 започна главоломно да расте с годините. Всичко това във времена на все по-малки и икономични двигатели.
Вземайки 4-литровия V8 от стандартното Е92 и увеличавайки го до 4.4 литров в М3 GTS, BMW прави една доста желана и атрактивна кола. Има двигател без турбо с мощност 444 к.с, ефектно подвижно задно крило вместо фиксиран спойлер, и подобрена аеродинамична ефективност.
Ferrari с V12 двигатели отпред стават все по-търсени на пазара. 550 държи доста висока цена и има защо. То е първото Ферари с две седалки, задно задвижване и двигател отпред с 12 цилиндъра от времето на Daytona. Дизайна на шасито осигурява нисък драг коефициент от едва 0.33, а двигателят с 471 коня кара колата да ускорява почти до границата от 200 мили в час. За съжаление, тя обаче достига до само 199 или точно 320 км/ч.
Изглежда, че дори голям V12 двигател не е достатъчен за повече, въпреки ниското тегло и другите подобрения. Въпреки това, 550 е едно от най-добрите и желани Ferrari модели за всички времена.
Нямаме търпение да видим новата Giulia по улиците. Първоначалните данни сочат, че Италианците ще пуснат един сериозен перформанс автомобил. Комбинацията от Ferrari V6-базиран двигател, турбо и добре проектирано задно задвижване биха били достатъчни за Alfa да притисне сериозно съперниците по света.
Колата вече постигна впечатляващите 7.32 мин на пистата в Нюрбургринг, но за съжаление достигна максимална скорост от едва 307 км/ч.
Източник: Car Throttle
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.