Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Audi, Porsche
След излизането на RS3 от производство, актуалният модел на Audi е пет-цилиндровото TT RS. Ето какви са първите впечатления на Car Throttle след кратък тест на новия автомобил... Изглежда че в крайна сметка TT RS може да е реален съперник на Porsche 718 Cayman S... ето защо...
Да започнем с очевидното. Колата е много, много бърза. Това не трябва да е голяма изненада имайки в предвид голата статистика. С ускорение от 0 до 100 км/ч за само 3.7 секунди при купето и 3.9 за роудстъра, новият автомобил се класира в същата лига като R8 Spyder. Той е и с 0.5 сек по-бърз от Cayman.
Според хората тествали колата, не само числата са впечатляващи, но и реалното и поведение на пътя. Динамиката в средните обороти е на страхотно ниво, а човек може да залепне на облегалката дори и при ниските 2000 оборота. Тук говорим за темпо на суперавтомобил. Междувременно, седем-степенната скоростна кутия S Tronic с двоен съединител осигурява превключване на предавки с феноменална скорост.
Представянето се дължи на новия, изцяло алуминиев, 2.5-литров турбодвигател с пет цилиндъра, който осигурява зашеметяващите 395 коня и 478Nm въртящ момент. Цилиндрите имат втулки с покритие от плазма за намаление на триенето, а благодарение на алуминият и компактните размери, двигателят е с цели 26 кг по-лек от стария модел.
Най-голямата критика към новите 718 Cayman и Boxster е свързана със звукът от техните намалени двигатели. Нищо от това не се отнася за RS. Неговият пет-цилиндров агрегат звучи страхотно, и има необходимия баланс със шумовете от ауспуха, без да е прекалено силен и дразнещ. Неговият нестандартен, и подобен на V10 двигател вероятно е по-приятен от този на BMW M2 с шест цилиндъра. Надяваме се, че при тенденцията за намаляване на двигателите Audi ще успеят да запазят своя 2.5 литров за още една-две генерации автомобили.
TT RS e почти толкова добро за каране, колкото и Cayman. Това не е лека похвала, а значи доста повече. При директно сравнение с 718 Cayman S и BMW M2, този автомобил на Audi се оказва доста близко до целенасочено проектирани спортни модели със средно разположен двигател. Това е забележително постижение.
Управлението е много добре балансирано, а отзивчивостта на волана на нужното ниво. Сцеплението при този автомобил и неговата система за задвижване на четирите колела е невероятно високо, което позволява на водача да се движи със страхотно темпо.
Ако търсите игра с педала на газта, ще бъдете разочаровани. TT RS в голяма част от ситуациите се държи доста неутрално, но при по-силно натискане се усеща недозавиване, което обаче е напълно предвидимо заради сцеплението.
Поради това, че TT RS не е със средно-разположен двигател и не е типично спортен автомобил, вие ще получите задни седалки. Те стават единствено за деца, освен ако не искате да карате възрастни хора да се чувстват некомфортно отзад. Въпреки това , допълнителното място винаги е важен фактор за успех на пазара.
TT RS има по-малък багажник от този на Cayman, но ако смъкнете седалките ще може да вкарате доста обемисти неща от IKEA.
Audi винаги са представяли страхотни неща вътре, и TT не е изключение. Кабината на новия модел е по-добра от R8. Воланът с три спици е красив за гледане и приятен за хващане. Това е най-добрата кабина в този клас.
Голям недостатък на TT RS е цената. Версията купе започва от 61 хиляди евро, а Roadster струва 64 хил. За сравнение, Cayman е 54 хил евро, а BMW M2 струва 52 хиляди.
Лудостта в ценообразуването е в това, че базовия модел не предлага нищо по-интересно. Например, адаптивни амортисьори са крайно наложителни, но тук липсват. Хората искащи по-приемливо окачване трябва да се бръкнат с 2 хиляди евро за „Динамичен пакет“ към който върви и спортен ауспух.
Максималната скорост на базовия модел е 250 км/ч, а „само“ за 2 хиляди евро от компанията могат да вдигнат ограничителя до 280 км/ч. Това е сериозна сума за проста манипулация по настройка на компютъра. Освен това, някои хора може да сметнат TT RS за странно изглеждащ и прекалено дълъг.
Ако невероятно поведение на пътя и безупречно управление е това което търсите, то може би Cayman е по-добрия автомобил. Като цялостен пакет обаче, който не е толкова далеч като динамика, Audi предлага достатъчно атрактивен модел.
Той е доста скъп, но предлага добър баланс между спортен дух и практичност, така че според нас си заслужава напълно. Моделите на Audi често са или провал, или пълен хит, но този се причислява към успешните.
Източник: Car Throttle
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.