BMW

7 неща, които научихме за BMW E46 M3

2015.08.03

Има много причини, заради които си заслужава да похарчите трудно изкараните си спестявания за може би най-доброто M3 излизало някога…

BMW E46 М3 от 2004 година е може би най-доброто М3 излизало някога изобщо. В тази статия ще се опитаме да разнищим за какво е цялата тази еуфория по този модел. Ето ги седемте неща, които научихме по време на нашия досег с E46 M3:

1. Имайте план и го следвайте стриктно

E46 M3 е наличен във всякакви чудати или прекрасни разновидности. От версията преди фейслифта с ръчни скорости до версиите за Laguna Seca – добрите новини са, че намирането на Е46 М3 не е толкова трудна задача. Преди да започнете търсенето направете лист с желаните неща. Ние избрахме: купе, модел след фейслифт, ръчни скорости, пълна сервизна история, добро общо състояние. Други изисквания, които обаче не са решаващия са: цвят сребрист, навигация, парктроник, Harman Kardon, Адаптивни ксенонови фарове и по възможност под 200,000 км пробег. Бюджетът е до 30 000 лева.

Колата която в крайна сметка открихме е модел от 2004 година, купе с ръчни скорости от Англия, собственост на частно лице.

2. Ръчни срещу автоматик? Няма правилен отговор

Спорът между феновете на ръчните и полуавтоматични скоростни кутии е непрестанен. Ако сте човек, който минава всеки ден по един и същ маршрут и шофирането се е превърнало в рутина, може би за вас няма по-добро решение от SMG скоростна кутия – полуавтоматик.

Ако сте човек, който обича постоянното превключване на предавки, то по-добре вземете модел с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Това и нашият избор. За времето през което прекарахме с М3, ние напълно се наслаждавахме на всеки един момент при смяната на предавките и на чувството да сме по-близо до автомобила.

3. Страхът от ужасна пукнатина в подрамката

Подрамката е най-страховитата дума за всеки един собственик на Е46 М3. Защо? Те обикновено се пропукват в зоните на монтиране на задното очакване в лявата част на автомобила – това се случва поради дизайна на окачването и постоянното натоварване и разтоварване, което е фокусирано точно в тези ключови точки. Същия проблем се среща и в Е36 серията.

Автомобили с пробег под 100,000 мили и възраст под 10 години обикновено се покриват от гаранцията на производителя, но за по-старите модели това не е така и трябва да имате едно на ум.

За да сте спокойни доколкото е възможно е добре да проверите колата преди покупката за този специфичен дефект. Специалистите ще прегледат за признаци по пода на багажника, под колата и в сервизната книжка. Някои автомобили се подсилват в проблемните точки, но дори и така само времето ще покаже дали ще възникне или не този проблем.

4. Не се страхувайте да проверите всичко по време на тест драйв

Това е очевиден съвет, който често се игнорира в резултат на прибързване и вълнение от вида на даден автомобил. Получава се така, че често хората шофират десетки или стотици километри до даден дилър или собственик, но не отделят и 10 минути за обстоен преглед на колата. Натиснете всеки един бутон, огледайте електрическите седалки и всякакви други детайли.

E46 M3 разполага с 3.2 литров шест цилиндров редови двигател с мощност от 338 конски сили. При теста колата се усещаше супер бърза, но това не е най-важното. Следете за поява на нетипични шумове, които може да се сигнал за дефект. Ускорете последователно няколко пъти до 100 км/ч за да усетите по-добре работата на двигателя.

5. Бъдете наясно с промените, които искате да направите, но не бързайте с тях

След като вече сте похарчили известна сума за автомобил може да се изкушите за бързи модификации и подобрения. В нашия първоначален списък фигурираха CSL джанти, Euro ауспух, 10мм разделители отпред и 12мм отзад, KW V3 coilovers, Stage 2 и др. За всичко това сумата е внушителна – над 7000 лв.

Разбира се, че добавянето на всичко това на стокова М3 няма смисъл. На кому е нужно превръщането на Е46 в подобие на CSL и замяна на прекрасните 19 инчови джанти. Освен това е добре и да се опитате да изтръгнете малко допълнителна мощност от двигателя след елементарни процедури като – почистване на двигателния отсег, смяна на контролерите, накладки, гуми и т.н…сигурно схванахте идеята – връщане на колата във възможно най-доброто стоково състояние преди каквито и да било модификации по нея. Това е една солидна основа за бъдещи промени.

6. Имайте едно на ум, че много неща могат да се объркат

Ако купувате E46 M3, първото нещо, което трябва да разберете е, че това е 10 годишен автомобил…поне. Това означава, че проблемите могат да се появят във всеки момент. Първият проблем, който срещнахме беше, че една сутрин колата не искаше да запали, но за щастие проблемът се оказа само в акумулатора. Следващия проблем беше светването на притеснителния индикатор EML(Engine Management Light). За щастие и тук проблемът се оказа маловажен а именно дефектирал ламбда сензор.

7. Притежаването на E46 M3 е истинска наслада

Последното нещо е може би най-важното – поведението на колата на пътя. А то е просто страхотно. Когато колата е студена усещате всяка всяко едно вкарване на предавка, чувствате диференциала и колелата върху пътя. За сравнение модерните автомобили са много по-обрани и се стремят да маскират всички тези неща. След като колата загрее и започнете да вдигате оборотите разбирате, че сте си закупили наистина страхотна перформънс кола. М3 е бърз автомобил  - ускоряващ за 4.8 секунди до 100 км/ч. Като всеки друг страхотен модел със задно задвижване и М3 е предсказуем когато спрете тракшън контрола.

Да, притежаването на М3 може да е доста скъпо удоволствие, особено ако нещо се повреди, но радостта от шофирането на този модел не може да се замени с нищо. Заслужава си.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.