Ето как се записва звука от двигателя за видео игрите

2015.10.27

Планирането на музиката и записа на звука от двигателя за една видео игра изискват много време и умения. Ето как се случва цялата тази работа!

Ако дори и един път сте се докосвали до електронна игра с коли, то със сигурност сте се сблъсквали и с работата на аудио инженера. Повечето хора бъркат неговата работа с тази на филмовия звуков инженер. Главната му роля е да постигне максимално реалистичен звук от автомобила по време на играта.

Една видео игра има доста важни елементи – графика, физика, контрол и геймплей. Критиката обаче обръща по-малко внимание на звука. Всички сме се сблъсквали със заглавия с ужасен звук, който просто не е на място.

За да разберем повече за процеса по създаване на звук за игрите ще ви срещнем с аудио легендата Грег Хил, който в момента е по средата на разработката на нова игра. Ако не сте чували това име, то със сигурност сте чували неговите игри – той е специализиран в звуците от автомобилите и работи в много широка сфера – от мобилни игри до професионални симулатори за Формула 1. Хил е работил за много заглавия – като Project CARS, iRacing, rFactor 2, The Crew, Colin McRae: DiRT, NFS: Shift, World of Speed и още много други. Ето какво казва самия той за процеса по създаване на звуци за една игра:

"Повечето хора си мислят, че просто записваме звука от двигателя на реален автомобил и поставяме записите в папка на играта, като всичко проработва като магия. Звуците в играта са интерактивни , за разлика от пасивните звуци при един филм. Работата е много повече от записване, редакция и внедряване. Звукът трябва да бъде записан по определен начин, да бъде декомпозиран и реконструиран като „модел“, а после свързан с контрола в играта. Звуците от двигателя се променят и зависят от много параметри – обороти, предавка, трансмисия и др, и те се влияят от управлението и околната среда.“

Eдва ли повечето геймъри оценяват всичките тези усилия, като те просто се забавляват с крайния резултат. Грег говори за връзката между звуковия инженер и останалите служители:

"Всъщност прекарвам доста от времето си работейки заедно с останалите разработчици, защото звук и физика са свързани. Звукът е инструмента, но физиката е в ръцете на музиканта... ако физиката се обърка, звукът също. Доста неща трябва да се напаснат с ограниченията на паметта и графичната карта. Звукът е интерактивен и сложен, но почти винаги работата на аудио специалиста е недооценена.“

Eто и кратка история на Грег и неговия първи досег с компютърните игри. Той споменава за своите три страсти – музика, коли и мултимедия. Грег е музикант от 70-те и е работил в звукозаписно студио, което му е помогнало в работата по игрите. След това е работил като преподавател по мултимедия и се е сблъсквал с последните хардуерни и софтуерни нововъведения. Любовта му към колите е започнала в ранните му години, по-времето когато е работил на бензиностанция.

Разкажи ни за първия ти досег с компютри и игри?

"Първата ми компютърна система беше Atari 2600 от 1977. След това дойдоха игрите Pole Position, Sega Rally, Ridge Racer, Daytona, Indianapolis 500: The Simulation 1989. Мразех звукът от тези игри, затова започнах да се уча как се записва и вгражда звука. Свързах се с няколко компании и работих за тях безплатно, а накрая бях поразен от крайния резултат“

По колко игри си работил?

"rFactor, F12000 series, GTR 1&2, NASCAR 2002, Project CARS and iRacing. Всички тези заглавия вече имат страхотен звук. Много други игри също ползват базови аудио системи, в чиято разработка съм участвал. Изключително съм горд с работата си и с развитието на софтуер като FMOD."

Кои са били най-трудните ти моменти?

"Може би разработването на звуците за Formula 1 и Go Karts. В един болид от F1 няма никакво място за микрофони и дори и малки рекордери, като отделно трябва да се борим със силни въздушни потоци при скорости от 300 км/ч. За целта измислих специални защити от вятър. Трудността при Kart беше, че те са просто скелети – тръби, седалка и мотор. Къде да сложа звукозаписната техника? Мотоциклетите са също доста трудни, но успяваме да се справим и с тях."

Кой е най-ужасния ти работен ден до момента?

"Понякога всичко просто се обърква. Разтапял съм микрофони, чупил съм скъпа техника. Забравял съм да натисна бутон „запис“, шофьорът не е обръщал внимание на инструкциите и още много. Един път дори кола Cortina GT катастрофира на Спа – още си пазя аудио записа. За щастие никой не беше наранен.

"Един от най-тежките ми работни дни беше в Индианаполис, по време на записване на звукът от старите ИндиКар. Бях толкова развълнуван от възможността да запиша и пресъздам тези страхотни болиди, но ме порази ужасен грип, който прерасна в пневмония. Едва се прибрах в Австралия след 22 часов полет и накрая багажът ми се загуби по трасето, а вътре бяха и всичките записи! Комбинацията от пневмония, стрес и загубата на записите почти ме довърши. За щастие всичко се оправи след седмица – аз се излекувах, а багажът се намери. След този случай се научих винаги да правя дубликати на записите.“

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.