Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Ако дори и един път сте се докосвали до електронна игра с коли, то със сигурност сте се сблъсквали и с работата на аудио инженера. Повечето хора бъркат неговата работа с тази на филмовия звуков инженер. Главната му роля е да постигне максимално реалистичен звук от автомобила по време на играта.
Една видео игра има доста важни елементи – графика, физика, контрол и геймплей. Критиката обаче обръща по-малко внимание на звука. Всички сме се сблъсквали със заглавия с ужасен звук, който просто не е на място.
За да разберем повече за процеса по създаване на звук за игрите ще ви срещнем с аудио легендата Грег Хил, който в момента е по средата на разработката на нова игра. Ако не сте чували това име, то със сигурност сте чували неговите игри – той е специализиран в звуците от автомобилите и работи в много широка сфера – от мобилни игри до професионални симулатори за Формула 1. Хил е работил за много заглавия – като Project CARS, iRacing, rFactor 2, The Crew, Colin McRae: DiRT, NFS: Shift, World of Speed и още много други. Ето какво казва самия той за процеса по създаване на звуци за една игра:
"Повечето хора си мислят, че просто записваме звука от двигателя на реален автомобил и поставяме записите в папка на играта, като всичко проработва като магия. Звуците в играта са интерактивни , за разлика от пасивните звуци при един филм. Работата е много повече от записване, редакция и внедряване. Звукът трябва да бъде записан по определен начин, да бъде декомпозиран и реконструиран като „модел“, а после свързан с контрола в играта. Звуците от двигателя се променят и зависят от много параметри – обороти, предавка, трансмисия и др, и те се влияят от управлението и околната среда.“
Eдва ли повечето геймъри оценяват всичките тези усилия, като те просто се забавляват с крайния резултат. Грег говори за връзката между звуковия инженер и останалите служители:
"Всъщност прекарвам доста от времето си работейки заедно с останалите разработчици, защото звук и физика са свързани. Звукът е инструмента, но физиката е в ръцете на музиканта... ако физиката се обърка, звукът също. Доста неща трябва да се напаснат с ограниченията на паметта и графичната карта. Звукът е интерактивен и сложен, но почти винаги работата на аудио специалиста е недооценена.“
Eто и кратка история на Грег и неговия първи досег с компютърните игри. Той споменава за своите три страсти – музика, коли и мултимедия. Грег е музикант от 70-те и е работил в звукозаписно студио, което му е помогнало в работата по игрите. След това е работил като преподавател по мултимедия и се е сблъсквал с последните хардуерни и софтуерни нововъведения. Любовта му към колите е започнала в ранните му години, по-времето когато е работил на бензиностанция.
Разкажи ни за първия ти досег с компютри и игри?
"Първата ми компютърна система беше Atari 2600 от 1977. След това дойдоха игрите Pole Position, Sega Rally, Ridge Racer, Daytona, Indianapolis 500: The Simulation 1989. Мразех звукът от тези игри, затова започнах да се уча как се записва и вгражда звука. Свързах се с няколко компании и работих за тях безплатно, а накрая бях поразен от крайния резултат“
По колко игри си работил?
"rFactor, F12000 series, GTR 1&2, NASCAR 2002, Project CARS and iRacing. Всички тези заглавия вече имат страхотен звук. Много други игри също ползват базови аудио системи, в чиято разработка съм участвал. Изключително съм горд с работата си и с развитието на софтуер като FMOD."
Кои са били най-трудните ти моменти?
"Може би разработването на звуците за Formula 1 и Go Karts. В един болид от F1 няма никакво място за микрофони и дори и малки рекордери, като отделно трябва да се борим със силни въздушни потоци при скорости от 300 км/ч. За целта измислих специални защити от вятър. Трудността при Kart беше, че те са просто скелети – тръби, седалка и мотор. Къде да сложа звукозаписната техника? Мотоциклетите са също доста трудни, но успяваме да се справим и с тях."
Кой е най-ужасния ти работен ден до момента?
"Понякога всичко просто се обърква. Разтапял съм микрофони, чупил съм скъпа техника. Забравял съм да натисна бутон „запис“, шофьорът не е обръщал внимание на инструкциите и още много. Един път дори кола Cortina GT катастрофира на Спа – още си пазя аудио записа. За щастие никой не беше наранен.
"Един от най-тежките ми работни дни беше в Индианаполис, по време на записване на звукът от старите ИндиКар. Бях толкова развълнуван от възможността да запиша и пресъздам тези страхотни болиди, но ме порази ужасен грип, който прерасна в пневмония. Едва се прибрах в Австралия след 22 часов полет и накрая багажът ми се загуби по трасето, а вътре бяха и всичките записи! Комбинацията от пневмония, стрес и загубата на записите почти ме довърши. За щастие всичко се оправи след седмица – аз се излекувах, а багажът се намери. След този случай се научих винаги да правя дубликати на записите.“
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.