Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Porsche
Вероятно разбрахте всичко от заглавието, но това решение е доста важно. Почти толкова, колкото и 911 Carrera с турбо. Зависи от гледната точка.
Ефектът върху шума е неизбежен – изпускателната система е запазена същата, въпреки наличието на турбогенератор (само един, за разлика от Carrera, които са с двойно). По-важното е намаляването на цилиндрите – от 6 на 4. Двигател с 4 никога няма да звучи по същия начин. Но пък Boxster няма същото бреме на плещите си, както например едно 911.
Boxster вече не е просто „Boxster“, а ‘718 Boxster’. Защо? Вероятно за да акцентират на позитивната промяна на вредните емисии и по-голямата икономия. Porsche добавя префикс 718 към Boxster, който е във връзка с четирите цилиндъра ползвани в състезателните модели на компанията между 1957 и 1962 година.
Това е нещо анонсирано още преди няколко месеца, заедно с новината, че и Cayman ще получи същия префикс към името. Цялата тази история с цилиндрите и имената може да не се хареса на някои хора, а и повечето ще продължат да наричат моделите просто ‘Boxster’ и ‘Cayman’ независимо от това с какъв двигател са.
Това което постигна Porsche при промяната на цилиндрите е по-голяма мощност и въртящ момент. Базовия 2-литров двигател на 718 разполага с 296 коня и 280 lb ft въртящ момент, което е повишение съответно с 25 к.с и 66lb ft спрямо стария 2.7-литров шест цилиндров двигател. 2.5 литровата версия (S) също ще получи 25 коня отгоре спрямо предшестващия я 3.4 литров агрегат, а общата мощност ще стане 345 конски сили, с въртящ момент 310lb ft (37 отгоре). Двата двигателя са стандартни 4-ки захранени от единичен турбогенератор. Икономията е повишена значително, както може да се очаква – стандартната кола има комбиниран разход от 7.1 литра на 100 км,а а 2.5 литровото S – 7.4. Двете цифри са за моделите с автоматична скоростна кутия.
С по-високата мощност идва и по-доброто представяне. С PDK и Спортен пакет, 718 Boxster ще ускори от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди /подобрение с 0.8/, а S моделът ще постигне 4.2 секунди /0.6 секунди по-бързо/. Ако собственикът успее на намери добър прав участък, Boxster ще може да достигне 274 км/ч, а Boxster S – 285 км/ч.
Въпрос на време е да видим и Cayman след фейслифт – очакваме го на шоуто в Женева заедно с Boxster. От компанията вече потвърдиха, че колите ще имат еднакви двигатели със същата мощност. Това е кривване от предишния подход – позициониране на Cayman малко над Boxster що се касае до мощността. Cayman беше и малко по-скъп, докато сега Boxster ще струва повече. Като се замислите има логика – този прибиращ се покрив изглежда като сложна разработка.
Porsche не бяха правили кола с четири цилиндъра от 968 насам, а последната бройка излезе от завода през 1995 година. А ако говорим за точно този 'flat -four' тип двигатели ще се върнем още по-назад във времето – до 914 от 1976 година.
След всички тези приказки за нови двигатели е много лесно да забравим за другите промени, част от фейслифта. Това е типично за Porsche, при които промените са много трудни за забелязване. Разгледайте снимката по-горе и се пробвайте да откриете разликите – новия модел е от дясно. И не, не приемаме отговор от рода на – едното е червено, а другото синьо.
Отзад промените са по-очевидни - с нови дифузионни елементи и преместване на надписа Porsche / Bosxter. Доста ни харесва начина по който Porsche e интегрирано в „акцент лентата“ под спойлера.
Цените на тези коли са много високи. Старите 911-ки са скочили до небесата. Cayman GT4 струват над 100 хиляди британски лири, а цените растат заради многото отчаяни купувачи, които са пропуснали да си купят нов модел. Ако търсите нещо с надпис GT2’ или ‘GT3’ ще ви е нужен доста късмет.
След всичко това ще ни е много интересно да видим влиянието на тези нови четири-цилиндрови модели върху цените на старите. Мислим, че ще останат високи и в дългосрочен план. За купувачите на нови модели цената е 41,739 лири за 718 и около 50 хиляди за S. Първите доставки са планирани за пролетта.
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.