6 от най-добрите и достъпни супербайкове

2016.01.15

Возилата на две колела са вълнуващи, а най-хубавото е, че може да притежавате една страхотна машина за доста по-ниска цена от цената на една хубава кола. Ето какво може да си купите за по-малко от 14 хиляди (или 5000 бр. лири)

1. 2005 GSX-R 1000 K5

За доста хора GSX-R 1000 K5 е черешката на супербайка. Пуснат е през 2005 година, като този модел доминира във всеки един тест, печели много състезания и прави така, че другите мотори да изглеждат остарели. Дизайнът му е нов, дистрибуцията на теглото е перфектна. Това е и първия 1-литров мотор, който се управлява като 600 кубиков - модел който изцяло променя правилата на играта.

Истинския звяр тук е двигателя К5. Той заменя първата генерация К4 989 кубика и повишава капацитета до 999cc. Крайният резултат е невероятните 176 конски сили и 82lb ft въртящ момент. Имайте в предвид, че машината тежи едва 166 кг, което я прави една истинска ракета на две колела.

К5 се превръща в икона по времето когато излиза. През 2005 година супербайкът е в своя апогей. С подобни високооборотни и мощни двигатели, ниско тегло и без електроника, байкове като К5 и ZX-10R са истински зверове на пистата. През следващите години моторите стават по-тежки и включват доста електроника като тракшън контрол, ABS и други неща. Затова този К5 остава една машина на две колела без алтернатива. Намирането на читав екземпляр може да е трудно, защото собствениците на Suziki едва ли ще искат да си продадат моторите.... но може и да имате късмет, не се знае.

2. 2004 Kawasaki ZX-10R

Kawasaki ZX-10R от 2004 година си спечели репутация на един звяр. Базирания в Токио производител представи много щури байкове през годините, но техния Ninja остава най-дивия. С извличането на 154 коня от невероятно късо шаси /1385мм/, ZX-10R е едно абсолютно чудовище. Още по-страшното е решението на компанията да не включи кормилен амортисьор.

Окачването изобщо не помага, защото то само засилва проблема с волана. Задните амортисьори се напрягат доста, и байкът често кляка при силно ускорение, което означава че предницата олеква след всеки завой.

Но тези проблеми не правят Ninja лош мотор. Даже напротив. Двигателят е плавен и мощен – въртящият момент е 76lb ft. Късата база му помага да постигна висока маневреност, при условие че пътя е гладък. Машина в зелено е очевидния избор, но харесваме и златисто -сивия. Има доста машини втора употреба по-сайтовете... но не и в България. Може би ще трябва да търсите другаде.

3. 2004 Honda Fireblade

Honda Fireblade се отличава с топ качество на изработка и шаси произхождащо от MotoGP. Моделът от 2004 година е първия проектиран без участието на фамозния Тадао Баба – дизайнерът на легендарния CBR 900 RR. Но загубата на един ум е изцяло компенсирана от уроците научени в MotoGP. Връзката с окачването, електронния амортисьор на волана и други елементи произлизат директно от легендарния участник в GP – RC211V.

Двигателят разполага с 154 к.с и работен обем 1000cc – той не е чак толкова вълнуващ, но пък е невероятно плавен и регулируем – лесно може да извлечете допълнителни 5 к.с. Окачването е такова, че да гарантира ползването на цялата мощност на двигателя по всяко време. Нещо което не може да се каже за съперници като ZX-10R. За жалост, перфектната стабилност на Хонда води до репутация на прекалено скучен мотор. Но това е прекалено повърхностно. Не всички супербайкове могат да са еднакво добри на пътища и писти, но този Fireblade го постига. Цените на тази машина плъзнаха нагоре, но все още ще може да намерите читава за под 5 хиляди паунда.

4. 2004 Yamaha YZF-R1

YZF-R1 притежава съвкупност от много качества – стабилността на Honda, мощността на Suzuki, и способностите на ZX-10R. Този мотор не е лидер в нито една категория, но може би предлага най-балансирания и добър цялостен пакет. Моторът е с мощност от 164 коня от 998 кубиков двигател, който е по-добър от новия модел от 2015 година.

За 10 годишен байк, дизайнът му е учудващо свеж и модерен. Дори ще отидем по-далеч, казвайки че този модел от 2004 година е по-красив от повечето модерни машини. Забележително е, че може да го намерите на такава цена. Препоръчваме да търсите екземпляр с малък пробег, а ако търсите нещо по-специално се насочете към версията „50 години“ в жълт цвят.

5. 2008 KTM RC8

RC8 беше едно ново начинание за компанията. Свикнала с производството на машини за рали Дакар и специални байкове, RC8 беше едно доста рисково приключение за Австрийския производител. Но всички ние се радваме, че компанията предприе този риск – така получихме един страхотен мотор.

Подходът при производството му е различен – КТМ комбинират ергономията на нормален мотор и представянето на един супербайк. Двигателят е V-twin с мощност 152 коня, което е по-малко от конкуренцията, но пък въртящият момент е цели 88.5, което оказва влияние на пътя. КТМ е по-добър на пистата, като се управлява много по-лесно от модели като Ducati V-twin 1098.

Брилянтното съчетание на динамика на пистата и стабилност на пътя е в резултат на умно съчетаване на висококачествени компоненти. WP окачване и специални спирачки, подобрения в модела от 2009 за повече мощност, и още куп дребни детайли правят от това КТМ един доста добър байк.

6. 2004 Aprilia RSV-R Factory

Ако японските байкове не са достатъчно екзотични за вас, погледнете тази Aprilia RSV-R Factory. Подобно на КТМ, този мотор разполага с висок въртящ момент и двигател V-twin, което му гарантира страхотно представяне. Подаването на гориво и отзивчивостта са също негови запазени марки.

Aprilia има доста динамично представяне, което напълно отговаря на екзотичната му визия. Заводската версия е гарнирана с някои екстри. Радиални спирачки Brembo са лидер в класа си за 2004 година, а окачването Öhlins гарантира добро представяне на писта. Добавени са и алуминиеви джанти OZ, които са с 30% по-леки от стандартните.

При пускането на пазара, моделът получава смесени ревюта заради визията. С времето, хората стават по-благосклонни към европейската машина и в момента тя изглежда дори доста красива спрямо новите модели на пазара.

  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.