Как се публикува запитване?
* Продуктите с обявена цена могат да бъдат директно поръчани от MEGAPARTS.
** За да направите запитване, трябва да имате профил: вход или регистрация →
Alfa Romeo
Stelvio, името със сигурност означава нещо за хората, които са по-запознати с автомобилите. Независимо дали чрез Top Gear, четене на форум или реална среща - Stelvio е примамливо име за всеки фен.
Alfa кани няколко уважавани издания да тестват новия амбициозно именуван кросоувър в едноименния парк в Италия. Дали автомобилът минава успешно теста? Продължете да четете по-надолу за да разберете...
Тестът е доста разнообразен – включва камениста настилка, асфалт, участъци със сняг, сухи и бързи отсечки – всичко каквото може да се иска от един тест. Ето впечатленията за новия конкурент на BMW X3.
Да кажем, че не сте от големите фенове на визията и концепцията на Stelvio. Той обаче изглежда доста по-добре на живо, отколкото на снимките. Може да се нарече кросоувър, защото няма толкова елементи типични за SUV. Той е по-нисък, по-елегантен и има повече стил. Прилича повече на съперник на GLC купе.
Автомобилът се базира на същата платформа като Giulia – има съвсем същата колесна бара, но с 65мм по-голям клиърънс. Шофьорът седи със 190мм по-високо при същата настройка на седалката.
Ако изключим леко некомфортното чувство при шофиране в режим N (нормален), то Stelvio се държи просто брилянтно на пътя. Адаптивното окачване при ниски скорости осигурява плавно преминаване през неравности.
Седалките са доста удобни, но може би една идея по-широки. Кабината е проектирана с цел максимален комфорт. Добра идея би било поставянето на по-големи подлакътници, а електрическите седалки тук не осигуряват регулиране в тази област.
Коефициентът на завъртане на волана е 12.0. Това е по-бързо от Ferrari 458 или един от най-бързите волани, които може да се открият в момента. Осигурява прекрасна динамика и управление. В известна степен воланът е леко мек и му липсва достатъчна обратна връзка с пътя. Но пък е достатъчно точен за да може всеки път да завиете навреме при влизане в завоя. Що се отнася до сцеплението, Stelvio предлага много. Alfa са свършили страхотна работа с баланса, разпределението на теглото (50/50), сътрудничеството и взаимодействието между осите.
Преди пускането на 2.9-литров бензинов модел с двигател Ferrari Quadrifoglio V6 по-късно тази година, най-мощното Stelvio разполага с 276 коня. На хартия, ускорението му от 0 до 100 км/ч на права е за 5.7 секунди, което изглежда прилично. В реални условия обаче колата не е толкова бърза – особено при нормални скорости /50-120 км/ч/ тя се усеща тромава. Част от причините със сигурност се крият в теглото – то е 1600 кг, въпреки редицата подобрения в шасито и олекотяването на негови елементи.
За най-добро представяне, двигателят трябва да се поддържа в обороти над 3000, при които турбо лагът е сведен до минимум, а колата започва да става по-пъргава. Между 3000 и 4500 оборота тя разполага с достатъчно въртящ момент.
Настъпването на педала на газта докато се преминава през завоя кара колата да се усеща сякаш е със задно. Всъщност обаче тя изпитва известни трудности да вкара в пътя външната задна гума. Докато 100% от въртящият момент отива назад през повечето от времето, при динамично каране и натискане, въртящият момент се разпределя в съотношение 50 на 50. При изхода от завоите, системата за задвижване на четирите колела плавно преразпределя въртящия момент за най-добро представяне. Тази кола е направена за хора търсещи добър автомобил, така че презавиването тук е изключено от уравнението
2-литровият четирицилиндров двигател се държи най-добре при над 2000 оборота. Той е доста плавен и безшумен при всякакви скорости и осигурява добра тяга без ясно изразен турбо лаг. Лагът съвсем изчезва при над 3000 оборота, което е типично за подобни конфигурации. Става по-шумен едва при около 5500, което не е добре за хората търсещи италиански двигатели с характер.
Общо взето, двигателят е ефективен, но не толкова интересен. Дизелът е подобен – с добър въртящ момент и плавност, но липса на ясно изразен стил подходящ за марката Stelvio.
Според създателите на този модел, неговият приоритет е комфорта и изтънчеността. След това идва визията и шофирането. Комфортът и стилът тук са наистина добре подчертани, затова липсата на характер може да се пренебрегне от определени купувачи. Stelvio изглежда добре паркиран до доста скъпи автомобили, и е по-отличаващ се от модели като X3 и Q5.
Това е една по-спокойна кола от Alfa. Не е проектирана за бързо преминаване през завои или за спринт на права. Говорим за изискан круизър от една от най-известните компании производителки на автомобили. Моделът е съблазнителен и модерен избор – интересна алтернатива на германските коли, подходящ за хора не искащи да правят компромис при търсеното на автомобил. Може да не е динамичен, но с този модел със сигурност Alfa успява да привлече съвременната публика.
Източник: Car Throttle
Експресна доставка
Доставяме до всяка точка на България.
Нови части всеки ден
Ежедневно зареждаме нова стока.
Проверено качество
Авточасти с гаранция.
Право на връщане
14 дни на право на връщане на всяка поръчка.