За консултации и поръчки: 0700 301 77, 02 437 32 48
Нямате регистрация?
Регистрация
0.00 лв.
Нямате продукти в количката.
0
Нямате регистрация?
Регистрация Контакти
Нямате продукти в количката.

7 спортни автомобила, които не получиха по-мощни двигатели

2017.03.20

Няма гаранция, че винаги новата кола ще е по-мощна от стария модел. Ето някои интересни предложения за автомобили запазили или дори понижили конете спрямо предшествениците си.

Всички имали щастието да покарат Fiesta ST споделят, че колата би могла да бъде малко по-мощна. Новият модел не е такъв и вместо това предлага по-малък двигател с турбо и три цилиндъра. Това предполага, че ST ще е или невероятен успех или пълно разочарование.

За колко други нови перформанс коли пуснати с по-ниска или същата мощност може да се сетите?

2018 Ford Fiesta ST

Въпреки, че се лиши от един цилиндър и малко от капацитета, Fiesta ST не загуби никаква мощност. Малкият ЕcoBoost двигател разполага със 197 коня и въртящ момент 289Nm, което е дори повече от предния модел. Всъщност и двете числа са същите като при старата 1.6-литрова кола.

Наречете ни прекалено придирчиви, но това шаси, колкото и добро да е, има нужда от малко повече мощ. Дори Peugeut разполагат с 1.6 литрово турбо доставящо 276 коня. Време е от Ford да се вземат в ръце...

2012 Audi RS 6 (C7)

C6 RS 6 беше оборудвано с невероятно способен двигател - 571bhp V10. Това решение обаче доведе до два модела с V10 в същата гама /другият беше E60 M5/, така че C6 беше предлаган само за две години и половина – между 2008 и 2010.

C7 беше пуснато през 2012, но загуби два цилиндъра и 18 к.с. Въпреки това, колата не беше толкова лоша, защото моторът имаше подобрено двойно турбо и въртящ момент от 697Nm. За сравнение, старият модел C6 имаше 646Nm.

2013 Renault Sport Clio 200 Turbo

Един от най-очакваните хечбеци на пазара – оборудваното с турбо Renault Sport Clio. Странно защо, въпреки приликите между двата модела, Clio 200 Turbo премина от 2-литров двигател без турбо към по-малък 1.6 литров агрегат с турбо. Това не донесе никакви позитиви защото и двете коли разполагаха с еднаква мощност – по 197 конски сили.

Изглежда, че само шасито не е в състояние да спаси репутацията на марката. Двигателят беше добър, колата пъргава на пистата, но скоростната кутия с двоен съединител беше голямо разочарование.

2016 Mercedes-AMG SLC 43

Липсва ни страхотния SLK 55 AMG. Той беше абсолютно чудовище – европейски напомпан автомобил с харизма привличащ всеки фен. 5.5-литровият М152 V8 е същият като М157 би-турбо, но с 415 коня.

Настоящият SLC AMG, или по-точно Mercedes-AMG SLC 43, има 4.3 литров V6 двигател с двойно турбо, който също звучи добре, но е по-малко мощен. Разполага с относително скромните за това шаси 362 коня, или с цели 50 к.с по-малко.

1998 Mazda MX-5

Когато Mazda пусна втората генерация на MX-5, продажбите тръгнаха постепенно надолу.

Някои твърдят, че причината се крие във визията, а други в липсата на достатъчно мощност. Първият модел, има пъргав 1.6 литров двигател със 114 к.с, докато същият двигател в по-тежкото шаси осигурява разочароващите 108 к.с.

1974 Ford Mustang (II)

В късните 60-те, една от най-горещите коли в Америка беше Ford Mustang v.1. Той стартира с с 271 к.с V8 двигател, преди да бъде подобрен до зашеметяващите за времето 375 коня. Това е повече отколкото има сегашния Mercedes-AMG SLC 43!

Но през 1973 година се зароди бензинова криза. Ford и отговори с по-малък, лек и ефективен Mustang. Новите емисии убиха развитието на двигателите, а продажбите намаляха. Втората версия на Mustang нямаше V8, а по-обикновен V6. А когато Ford реши да върне V8 през 1975 година, неговата мощност беше едва 122 к.с.

2018 Audi RS5

Може да е много умен автомобил, но RS 5 е с по-малка мощност от предшественика си. Той наистина няма нужда да има повече от 444 коня, ако трябва да бъдем честни. Въпреки това, повишеният въртящ момент и намаленото тегло правят RS5 един истински изтребител, осигурявайки му шеметно ускорение от място до 100км/ч за 3.9 секунди.

 

Източник: Car Throttle

 

Последни новини
Категории

Последно добавени