Вход
Съобщения
Количка

8-те най-добри Mercedes комби за всички времена

2020.06.11

Всички харесват бързи, шумни и атрактивни комбита. Но не всички модели на пазара комбинират успешно класа и стил. За щастие, Mercedes успяха на направят някои от най-добрите комбита за последните почти 30 години. Ето 8-те най-добри.

Вече повече от две десетилетия тези автомобили са разумен избор за семейни и улегнали хора, които търсят скорост и достатъчно място за пренасяне на багаж, детски колички и домашни животни. Mercedes не бяха първите предложили идеята за бързо комби, но формулата работи от самото начало и се доказа като доста успешна.

Нека да се върнем назад във времето и да видим някои от най-добрите модели от AMG в клас комби. Всички те са разумен избор за покупка и към днешно време. Отделете 10 минути и си спомнете за някои стари и по-нови модели:

1990 Mercedes-Benz E36 AMG

Колкото и трудно е за по-екстремните фенове на Mercedes и BMW да признаят, точно с този модел Mercedes започнаха успешната си кампания в този пазарен сегмент. По това време, AMG беше независим разработчик на двигатели, а работата с Mercedes стартира през 1990 година. Именно тогава беше адаптиран W124 E – той стана по-агресивен и бърз.

AMG има опит с ъпгрейд на модели и преди – W124, W123 и други от 80-те години, включително с фамозния 5.6-литров AMG Hammer. Но техния апогей настъпва с това комби от Е класа. То включва 3.6-литров двигател с шест цилиндъра и мощност 268 коня. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.2 секунди и достига максимална скорост от 249 км/ч. Тези параметри са доста добри дори и към днешно време. Но ако искате оригинала, трябва да знаете, че той вече е доста рядък и скъп. Може да ви струва около 30 хиляди евро.

1998 Mercedes-Benz C43 AMG

Между разработката на W124 и W202 C, колите на Mercedes станаха малко по-елегантни. След успеха с моделите AMG 36 и засилване на ролята на AMG в партньорството с Mercedes, колите зажадняха за още мощ. Всичко тръгна зле след поредица от тестове на чупливия 4.3 литров V8 двигател от AMG. Той обаче беше доразвит и поправен за да бъде внедрен успешно в първата кола сглобена изцяло от AMG. Крайният резултат е значително повишение на мощността до 302 коня и въртящ момент 408 Nm. Колата има пет-степенна автоматична трансмисия, която до този момент е резервирана само за моделите с V12. Освен това, С43 има двойно окачване отпред и подобно шаси на съвременните DTM. В момента, подобни модели се продават за почти 20 хиляди евро.

2002 Mercedes-Benz C32 AMG

В началото на 21 век, AMG взеха необичайното решение да намалят двигателите за С класа. За W203 беше избран 3.2-литров V6. От друга страна, турбото направи колите достатъчно мощни и бързи. Може и двигателите да загубиха два цилиндъра, но имаха на разположение 349 к.с и ускорение до 100 за само 5.2 секунди – това е с 1.3 сек. по-бързо от стария V8. Максималната скорост достигна 282 км/ч.

В същото време, партньорството между Mercedes и AMG стана сериозно. От 1 януари 1999 г двете фирми на практика станаха едно цяло – Mercedes придоби 51% от акциите на AMG.

2005 Mercedes-Benz C55 AMG

Тук нещата стават още по-интересни. Това е годината в която Mercedes купува останалите 49% от AMG и напълно поглъща компанията. За да отпразнува събитието, въпреки че разработката е започнала доста преди това, е пуснат W203 от С класа. Той губи два цилиндъра, но получава достатъчно кубици за да захрани този голям автомобил.

Двигателят е с вместимост от внушителните 5.4 литра. Той е без турбо в С55 и с компресор в по-големите си братовчеди. AMG V8 е първия автомобил с четворен изпускател. По това време, Mercedes започват да гледат на С55 като на нещо по-специално. Колата е с 15 секунди по-бърза на Nurburgring, а цената и втора ръка започва от 20,000 евро.

2009 Mercedes-AMG E63 S

Турбокомпресорите започнаха по-смело да си проправят път към Mercedes след 2006 година. Тогава мощността удари тавана. Например, 5.5 литровия V8 беше сложен в Е63 от 2009 година. Имаше две версии на автомобила – с мощност 577 к.с и въртящ момент 796 Nm, и разрушител с 607 к.с и 896 Nm. Дори и „базовият“ модел ускоряваше до 100 км/ч за само 4.5 секунди.

Е63 наистина беше нещо специално, а цената в момента е над 40,000 евро. Този модел доказа, че немците са способни на много щури и бързи модели.

2009 Mercedes-Benz C63 AMG DR520

Компанията вече използва скандалния и невероятен 6.2-литров V8 в С-класа за да създаде една от най-добрите коли за всички времена. Версията комби има малко по-лош баланс отпред, но пък е по-практична. За много хора този модел е връх в каталога на Mercedes. Има двигател с мощност 513 к.с и въртящ момент 647 Nm. Произвежда се в силно ограничен тираж от 20 бройки, а от тях само 5 са комби. Няма как да се намерят на пазара, но версията седан с повече късмет може да се купи за под 40,000 евро.

2013 Mercedes-AMG CLS63 S

Само го погледнете, CLS63 от 2013 може би е най-красивия Mercedes до момента. Той се предлага във вариант със задно и със задвижване на четири колела. Параметрите му на пътя са впечатляващи – ускорява от място до 100 км/ч за 4.2 секунди. В континентална Европа се предлага и вариант S който е със 70кг по-тежък, но постига впечатляващите 3.6 секунди. Помнете, че говорим за една голяма и практична кола...

Моделът от 2013 има 6.2 литров двигател без турбо, който успява да победи и съвременния 5.5 литров BiTurbo популярен в момента. Базовия CLS AMG има 549 к.с, докато S разполага с цели 577 к.с. Читав екземпляр няма да струва по-малко от 40 хил.евро.

2017 Mercedes-AMG E63 S

След като признаха, че вероятно няма да направят предишния E63 по-мощeн, инженерите без притеснение намалиха капацитета на двигателя до 4-литра и V8. Двигателят взаимства технологии от F1, и въпреки че губи няколко кончета спрямо предшественика си, той все така предлага сериозните 604 конски сили.

Задвижва всички колела и ускорява до 100 км/ч за само 3.4 секунди. Ограничителят прави невъзможно превишението на скоростта над 250 км/ч, въпреки че границата спокойно може да се повиши на 300 км/ч по електронен път. Ако му се позволи, този Mercedes би преминал границата от 322 км/ч.

Може и да е автомобила с най-малък капацитет на двигателя, но Е36 е роден боец. Предлага се и вариант за Е43 с V6 и двойно турбо, който почти нов струва 70 хиляди евро.

 

Източник: Car Throttle

Последни новини
Категории

Последно добавени

Предна броня за Mazda 3 Hatchback II (12.2008 - 09.2014), хечбек, позиция: предна
Предна броня за Mazda 3 Hatchback II (12.2008 - 09.2014), хечбек, позиция: предна
Кат. №: s_161513491
520.00 лв.
Глава за Mazda 626 IV Hatchback (08.1991 - 04.1997) 1.8, 105 к.с.
Глава за Mazda 626 IV Hatchback (08.1991 - 04.1997) 1.8, 105 к.с.
Кат. №: s_161492613
200.00 лв.
Алуминиеви джанти за BMW 5 Series E60 Sedan E60 (07.2003 - 03.2010) 17 цола, ширина 7.5 (Цената е за комплекта), № 6762001
Алуминиеви джанти за BMW 5 Series E60 Sedan E60 (07.2003 - 03.2010) 17 цола, ширина 7.5 (Цената е за комплекта), № 6762001
Кат. №: s_163157345
520.00 лв.
Алуминиеви джанти за Porsche Cayenne SUV I (09.2002 - 09.2010) 18 цола, ширина 8 (Цената е за комплекта)
Алуминиеви джанти за Porsche Cayenne SUV I (09.2002 - 09.2010) 18 цола, ширина 8 (Цената е за комплекта)
Кат. №: s_160699682
548.30 лв.
Цилиндров блок  за Audi A8 Sedan II (10.2002 - 07.2010) 4.2 quattro, 335 к.с.
Цилиндров блок за Audi A8 Sedan II (10.2002 - 07.2010) 4.2 quattro, 335 к.с.
Кат. №: s_159275846
479.00 лв.
Алуминиеви джанти за BMW 7 Series F02 (02.2008 - 12.2015) 18 цола, ширина 8 (Цената е за комплекта)
Алуминиеви джанти за BMW 7 Series F02 (02.2008 - 12.2015) 18 цола, ширина 8 (Цената е за комплекта)
Кат. №: s_152730712
765.00 лв.
Алуминиеви джанти за Mercedes-Benz S-Class Sedan (W220) (10.1998 - 08.2005) 18 цола, ширина 8 (Цената е за комплекта)
Алуминиеви джанти за Mercedes-Benz S-Class Sedan (W220) (10.1998 - 08.2005) 18 цола, ширина 8 (Цената е за комплекта)
Кат. №: s_159390851
409.50 лв.
Предна броня за Audi Q7 SUV I (03.2006 - 01.2016), джип, позиция: предна
Предна броня за Audi Q7 SUV I (03.2006 - 01.2016), джип, позиция: предна
Кат. №: s_161569421
550.00 лв.
Фар за Jaguar XF Sedan I (03.2008 - 04.2015), седан, позиция: дясна
Фар за Jaguar XF Sedan I (03.2008 - 04.2015), седан, позиция: дясна
Кат. №: s_163455694
500.00 лв.
Автоматична скоростна кутия за Mercedes-Benz E-Class Sedan (W211) (03.2002 - 03.2009) E 220 CDI (211.006), 150 к.с., автоматик, № 2112701400
Автоматична скоростна кутия за Mercedes-Benz E-Class Sedan (W211) (03.2002 - 03.2009) E 220 CDI (211.006), 150 к.с., автоматик, № 2112701400
Кат. №: s_160380282
403.50 лв.
  • Експресна доставка

    Експресна доставка

    Доставяме до всяка точка на България.

  • Нови части всеки ден

    Нови части всеки ден

    Ежедневно зареждаме нова стока.

  • Проверено качество

    Проверено качество

    Авточасти с гаранция.

  • Право на връщане

    Право на връщане

    14 дни на право на връщане на всяка поръчка.